Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ticari Matematik

Dersin Kodu : YRL115

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. Ö.FARUKRENÇBER

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Ticari matematik işlemlerini kavrayabilme
2) Temel mukayese işlemlerini kavrayabilme
3-) Yüzde hesaplarını yapabilme
4-) Faiz hesaplarını Yapabilme
5-) Kar ve zarar yorumu yapar
6-) Ticari işletmelere taban işlemleri hazırlama
7-) Senet işlemlerini aktif olarak yapabilme
8-) Bileşik faiz işlemlerini yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : "Basit ticari faaliyetlerin matematiksel ifadesini anlayabilme ve yorumlayabilme Meslek derslerinde karşılaştıkları matematiksel işlemleri yapabilme." Basit ticari faaliyetlerin matematiksel ifadesini anlayabilme ve yorumlayabilme Meslek derslerinde karşılaştıkları matematiksel işlemleri yapabilme.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzde Hesapları 1. kitap S.(1-6) Düz anlatım
2 Yüzde Hesapları 1. kitap S.(7-14) Düz anlatım, Problem Çözme
3 Basit Faiz Hesapları 1. kitap S.(15-23) Düz anlatım, Problem Çözme
4 Basit Faiz Hesapları 1. kitap S.(24-32) Düz anlatım, Problem Çözme
5 İskonto Hesapları 1. kitap S.(33-38) Düz anlatım, Problem Çözme
6 İskonto Hesapları 1. kitap S.(39-42) Düz anlatım, Problem Çözme
7 İskonto Hesapları 1. kitap S.(43-46) Düz anlatım, Problem Çözme
8 Vize
9 Eşdeğer Senetler 1. kitap S.(47-51) Düz anlatım, Problem Çözme
10 Eşdeğer Senetler 1. kitap S.(52-56) Düz anlatım, Problem Çözme
11 Birleştirilmiş Senetler 1. kitap S.(57-63) Düz anlatım, Problem Çözme
12 Birleştirilmiş Senetler 1. kitap S.(64-68) Düz anlatım, Problem Çözme
13 Bileşik Faiz 1. kitap S.(69-73) Düz anlatım, Problem Çözme
14 Bileşik Faiz 1. kitap S.(74-78) Düz anlatım, Problem Çözme
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-) Güney D., (1993) Ticari Hesap. Ankara:Yargı Yayınları.
 1-) Koç E., Kevük M. (2008) Nobel Kitabevi Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 0
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 0
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 0
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 0
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 5
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 1
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 0
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 0
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 0
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3