Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Matematik II |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türev uygulamalarını açıklar İntegral ve uygulamalarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, türev ve integral kavramlarının geliştirilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türev uygulamaları ( Bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi,artan azalan fonksiyonlar, birinci türev testi, ikinci türev testi, grafik çizme, optimizasyon uygulamaları), İntegral (integral alma tekniği, integral alma uygulamaları, belirli integral, yay uzunluğu eğri altında kalan bölgenin alanı ve hacim). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler
|
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm
|
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
2 |
Türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler
|
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
3 |
Belirsiz haller ve Hospital kuralı |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
4 |
Fonksiyonların grafiklerinin çizimi
|
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
5 |
Türev ile ilgili bazı uygulamalar |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
6 |
Belirsiz integral kavramı ve Properties of the Indefinite Integraltemel integrasyon formülleri
|
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
7 |
Değişken değiştirme ile integrasyon yöntemi ve kısmi integrasyon yöntemi |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
8 |
Rasyonel fonksiyonlar ve rasyonel hale gelebilen fonksiyonların integrali |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
9 |
Arasınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
10 |
Trigonometrik fonksiyonlar |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
11 |
Riemann toplamı ve belirli integral |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
12 |
İntegral hesabının temel teoremleri |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
13 |
İntegral alma yöntemleri |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
14 |
yay uzunluğu ve eğri altında kalan alan hesabı |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
15 |
alanın ve hacim |
Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm
Balcı (2000) da ilgili bölüm |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|