Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Matematik II

Dersin Kodu : FTÖ110

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türev uygulamalarını açıklar
İntegral ve uygulamalarını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, türev ve integral kavramlarının geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği : Türev uygulamaları ( Bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi,artan azalan fonksiyonlar, birinci türev testi, ikinci türev testi, grafik çizme, optimizasyon uygulamaları), İntegral (integral alma tekniği, integral alma uygulamaları, belirli integral, yay uzunluğu eğri altında kalan bölgenin alanı ve hacim).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
2 Türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
3 Belirsiz haller ve Hospital kuralı Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
4 Fonksiyonların grafiklerinin çizimi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007) de ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
5 Türev ile ilgili bazı uygulamalar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
6 Belirsiz integral kavramı ve Properties of the Indefinite Integraltemel integrasyon formülleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
7 Değişken değiştirme ile integrasyon yöntemi ve kısmi integrasyon yöntemi Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
8 Rasyonel fonksiyonlar ve rasyonel hale gelebilen fonksiyonların integrali Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
9 Arasınav sınava hazırlık yazılı sınav
10 Trigonometrik fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
11 Riemann toplamı ve belirli integral Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
12 İntegral hesabının temel teoremleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
13 İntegral alma yöntemleri Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
14 yay uzunluğu ve eğri altında kalan alan hesabı Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
15 alanın ve hacim Kadıoğlu ve Kamali (2005) de ilgili bölüm Balcı (2000) da ilgili bölüm Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 0
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4