|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Muhasebe |
|
Dersin Kodu |
: |
YRL111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. EYÜP ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Muhasebenin Tarihi Gelişimi, Tanımı ve Kavramları Hakkında bilgi sahibidir. 2. Muhasebe Temel Denklemini Kurar. 3. Mali (Finansal) Tabloları Düzenler. 4. Muhasebede Hesapları Tanır. 5.Tek Düzen Hesap Planını Kullanır. 6. Bilanço Düzenleyebilir. 7. Aktif ve Pasif Hesapları Çalıştırır. 8. Gelir ve Gider Hesaplarını Tanır ve Çalıştırı. 9. Genel Geçici Mizanı Düzenler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri, tanıma, muhasebe ilke, usul ve esaslarına göre kayıt yapıp bilanço ve gelir tablosu hesaplarının işleyişini kavrayarak geçici mizan düzenleyebilme becerisi kazandırmaktır. Bu dersin sonunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir.
Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri, tanıma, muhasebe ilke, usul ve esaslarına göre kayıt yapıp bilanço ve gelir tablosu hesaplarının işleyişini kavrayarak geçici mizan düzenleyebilme becerisi kazandırmaktır. Bu dersin sonunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Muhasebenin Tarihi Gelişimi ve Tanımı
|
TANIŞ V.N. (s 1-15)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
2 |
Muhasebe Temel Denklemi
|
TANIŞ V.N. (s 15-21)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
3 |
Mali (Finansal) Tablolar
|
TANIŞ V.N. (s 21-34)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
4 |
Muhasebede Hesaplar
|
TANIŞ V.N. (s 35-36)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
5 |
Muhasebede Hesaplar
|
TANIŞ V.N. (s 36-42)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
6 |
Tek Düzen Hesap Planı
|
TANIŞ V.N. (s 43-44)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
7 |
Genel Geçici Mizan
|
TANIŞ V.N. (s 53)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
8 |
Vize Sınavı
|
|
|
|
9 |
Bilanço
|
TANIŞ V.N. (s 44-80)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
10 |
Aktif Hesaplar
|
TANIŞ V.N. (s 81-131)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
11 |
Aktif Hesaplar
|
TANIŞ V.N. (s 131-151)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
12 |
Pasif Hesaplar
|
TANIŞ V.N. (s 153-186)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
13 |
Pasif Hesaplar
|
TANIŞ V.N. (s 1186-195)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
14 |
Gelir ve Gider Hesapları
|
TANIŞ V.N. (s 195-203)
|
Düz Anlatım, Örnek Muhasebe Kayıtları
|
|
15 |
FİNAL
|
|
|
|
16/17 |
FİNAL
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TANIŞ V.N. KARAHAN KİTAPEVİ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
0 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
5 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|