|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
YRL107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. CENGİZ AYTUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. İktisat biliminin temel kavramlarını açıklamak. 2. Arz telep ve esneklik konularını açıklama. 3. Firma üretim süreci ve maliyetlerini tanımak. 4. Tam ve eksik rekabet piyasalarının özelliklerini ayırt etmek. 5. Makro iktisadın ilgi alanına giren temel konuları açıklamak. 6. Milli gelir hesaplama yöntemleri arasındaki farklılıkları ayırt etmek. 7. Milli gelir ölçümlerindeki yetersizlikleri açıklamak. 8. Tüketim, tasarruf, yatırım, kamu harcaması, net ihracat fonksiyonlarını kullanarak toplam harcamalar fonksiyonunu açklamak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel ekonomi bilgisi yaşanan iktisadi gelişmeleri açıklamamızı sağlayacak olanakları bize sunmakradır. Bu nedenle dersin amacı iktisat hakkındaki temel bilgi beceri ve analiz yöntemlerinin kazandırılmasıdır. Bu dersin sonunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 1. (s.1-32)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
2 |
İktisadın tanımı ve temel kavramları
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 2. (s.33-58)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Kıtlık, tercih ve fayda
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 3. (s.59-86)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
4 |
Arz, talep ve piyasa dengesi
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 4. (s.87-112)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
5 |
Esneklik
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 6. (s.139-164)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
6 |
Üretim ve Maliyetler
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 7. (s.165-188)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
7 |
Tam rekabet piyasası
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 8. (s.189-210)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
8 |
Vize Sınavı
|
|
|
|
9 |
Eksik rekabet piyasaları I
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 8. (s.189-210) |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
10 |
Mikro iktisattan makro iktisada geçiş
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 11. (s.247-260)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
11 |
Milli hasılanın belirlenmesi
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 12. (s.261-278)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
12 |
Milli gelir muhasebesi
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 13. (s.279-300)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
13 |
Makro ekonomik denge
|
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), Bölüm 14. (s.301-330)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
14 |
Makro ekonomik denge
|
Alkin, Yılldrım ve Özer (2005), Bölüm 14. (s.301-330)
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
15 |
FİNAL
|
|
|
|
16/17 |
FİNAL
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Alkin, Yıldırım ve Özer (2005), İktisada Giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Kitabın internet adresi http://yunusemre.anadolu.edu.tr/Dersler/Ders.aspx?dersKodu=1005
Yunus Emre E-öğrenme Portalı: www.yunusemre.anadolu.edu.tr Türkiye İstatistik Kurumu www.tuik.gov.tr Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası web sitesi www.tcmb.gov.tr Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu web sitesi www.bddk.org.tr Türkiye Bankalar Birliği web sitesi www.tbb.org.tr Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu web sitesi www.tmsf.org.tr
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
3 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
2 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
0 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|