Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Dili I

Dersin Kodu : YRL105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. NAZANKUL TÜLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini kullanabilir.
2.Yazılı anlatımda düşünceleri ve duyguları düzenleyip,planlı bir metin oluşturur.
3.Sözlü anlatım türlerini bilir
4.Anlatım tekniklerini tanımlar
5.Düşünceyi geliştirme yolllarını kavrar
6.Edebi yazı türlerini kavrar,bilimsel yazı türleri ve diğer yazı türlerini yazabilir
7.Gözlemlemek, düşünmek, okumak ve dilini iyi kullanmanınsözlü ve yazılı anlatımdaki önemini kavrar.
8.Topluluk önünde sunum yapabilme becerisine sahip olur, etkili iletişimi kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermek; duygu, düşünce, bilgi, gözlem ve izlenimlerin yazılı olarak anlatabilme becerisi kazandırmak; Türk edebiyatının roman, şiir, öykü ve hikaye türlerinden seçilecek nitelikli yapıtlarla öğrencilere yaratıcı ve yapıcı düşünce alişkanlığı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması. Düz Anlatım
2 Yazım kuralları,Türkçede yabancı sözcükler ve dil kullanımında görülen yanlışlıklar. ERDOĞAN,Ergün; (s.14-16) Düz Anlatım
3 Noktalama işaretleri ve örnek alıştırmalar DOĞAN ,İsmail;(s.63-65) Düz Anlatım
4 Noktalama işaretleri ve örnek alıştırmalar DOĞAN, İsmail;(s.152-161) Düz Anlatım
5 Kompozisyon hakkında genel bilgi DOĞAN, İsmail,(s.162-173) Düz Anlatım
6 Kompozisyon yazmada yöntem,konu, plan,başlık koyma , paragraf. DOĞAN, İsmail;(s.162-173) Düz Anlatım
7 Anlatımın özellikleri ve örnek metinler. DOĞAN, İsmail;(s.174-176) Düz Anlatım
8 Anlatım biçimleri öyküleme, betimleme, açıklama, tartışma, örnek metinler. DOĞAN,İsmail;(s.181-187) Düz Anlatım
9 Ara sınav (vize)
10 Düşünceyi geliştirme yolları, örnek metinler üzerinde inceleme. Ders notları Düz Anlatım
11 Sözlü anlatım türleri,günlük ve hazırlıksız konuşma,hazırlıklı konuşma. ERDOĞAN,Ergün; (s.234-235) Düz Anlatım
12 Yazılı anlatım türleri, edebi yazı türleri. ERDOĞAN,Ergün; (s.234-235) Düz Anlatım
13 Günlük hayatta sık kullanılan yazı türleri. KIRMIZI,Hasan; (s.239-248) Düz Anlatım
14 Bütün yazı türleri üzerine örnek metinler. KIRMIZI,Hasan;(s.252-255) Düz Anlatım
15 Genel değerlendirme
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Yazım Kılavuzu,TDK yayınları,Ankara,2005.
 2.TÜRKÇE SÖZLÜK; TDK Yayınları, Ankara, 2005
  3.ERDOĞAN,Ergün;TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON BİLGİLERİ,abp Yayınevi,TRABZON,2006
  4.GÜLENSOY, Prof. Dr. Tuncer; TÜRKÇE EL KİTABI, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005
 5.DOĞAN,Yrd.Doç.Dr.İsmail;TÜRK DİLİ,Akademi Yayınevi,Rize 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 0
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 0
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 0
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 0
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 0
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 0
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 0
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 0
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 5
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 0
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 3
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 48
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.92
Dersin AKTS Kredisi: 2