|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dili I |
|
Dersin Kodu |
: |
YRL105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. NAZANKUL TÜLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini kullanabilir. 2.Yazılı anlatımda düşünceleri ve duyguları düzenleyip,planlı bir metin oluşturur. 3.Sözlü anlatım türlerini bilir 4.Anlatım tekniklerini tanımlar 5.Düşünceyi geliştirme yolllarını kavrar 6.Edebi yazı türlerini kavrar,bilimsel yazı türleri ve diğer yazı türlerini yazabilir 7.Gözlemlemek, düşünmek, okumak ve dilini iyi kullanmanınsözlü ve yazılı anlatımdaki önemini kavrar. 8.Topluluk önünde sunum yapabilme becerisine sahip olur, etkili iletişimi kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermek; duygu, düşünce, bilgi, gözlem ve izlenimlerin yazılı olarak anlatabilme becerisi kazandırmak; Türk edebiyatının roman, şiir, öykü ve hikaye türlerinden seçilecek nitelikli yapıtlarla öğrencilere yaratıcı ve yapıcı düşünce alişkanlığı kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması.
|
|
Düz Anlatım
|
|
2 |
Yazım kuralları,Türkçede yabancı sözcükler ve dil kullanımında görülen yanlışlıklar.
|
ERDOĞAN,Ergün; (s.14-16)
|
Düz Anlatım
|
|
3 |
Noktalama işaretleri ve örnek alıştırmalar
|
DOĞAN ,İsmail;(s.63-65)
|
Düz Anlatım
|
|
4 |
Noktalama işaretleri ve örnek alıştırmalar
|
DOĞAN, İsmail;(s.152-161)
|
Düz Anlatım
|
|
5 |
Kompozisyon hakkında genel bilgi
|
DOĞAN, İsmail,(s.162-173)
|
Düz Anlatım
|
|
6 |
Kompozisyon yazmada yöntem,konu, plan,başlık koyma , paragraf.
|
DOĞAN, İsmail;(s.162-173)
|
Düz Anlatım
|
|
7 |
Anlatımın özellikleri ve örnek metinler.
|
DOĞAN, İsmail;(s.174-176)
|
Düz Anlatım
|
|
8 |
Anlatım biçimleri öyküleme, betimleme, açıklama, tartışma, örnek metinler.
|
DOĞAN,İsmail;(s.181-187)
|
Düz Anlatım
|
|
9 |
Ara sınav (vize)
|
|
|
|
10 |
Düşünceyi geliştirme yolları, örnek metinler üzerinde inceleme.
|
Ders notları
|
Düz Anlatım
|
|
11 |
Sözlü anlatım türleri,günlük ve hazırlıksız konuşma,hazırlıklı konuşma. |
ERDOĞAN,Ergün; (s.234-235)
|
Düz Anlatım
|
|
12 |
Yazılı anlatım türleri, edebi yazı türleri.
|
ERDOĞAN,Ergün; (s.234-235)
|
Düz Anlatım
|
|
13 |
Günlük hayatta sık kullanılan yazı türleri.
|
KIRMIZI,Hasan; (s.239-248)
|
Düz Anlatım
|
|
14 |
Bütün yazı türleri üzerine örnek metinler.
|
KIRMIZI,Hasan;(s.252-255)
|
Düz Anlatım
|
|
15 |
Genel değerlendirme
|
|
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Yazım Kılavuzu,TDK yayınları,Ankara,2005.
2.TÜRKÇE SÖZLÜK; TDK Yayınları, Ankara, 2005
3.ERDOĞAN,Ergün;TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON BİLGİLERİ,abp Yayınevi,TRABZON,2006
4.GÜLENSOY, Prof. Dr. Tuncer; TÜRKÇE EL KİTABI, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005
5.DOĞAN,Yrd.Doç.Dr.İsmail;TÜRK DİLİ,Akademi Yayınevi,Rize 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
2 |
2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. |
0 |
|
4 |
4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
0 |
|
5 |
5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. |
0 |
|
6 |
6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. |
0 |
|
7 |
7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
0 |
|
8 |
8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. |
0 |
|
9 |
9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. |
0 |
|
10 |
10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. |
0 |
|
11 |
11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. |
0 |
|
12 |
12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
5 |
|
13 |
13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
0 |
|
14 |
14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. |
0 |
|
17 |
17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. |
3 |
|
18 |
18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. |
0 |
|
19 |
19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. |
0 |
|
20 |
20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 48 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|