|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Matemetik I |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ109 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fonksiyon ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar. Limit ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar. Türev ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, fonksiyon, limit ve türev kavramlarının geliştirilmesidir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Fonksiyon, ters fonksiyon, trigonometrik fonksiyon, ters trigonometrik fonksiyon, üstel fonksiyon, logaritmik fonksiyon, Limit, Limit özellikleri, fonksiyonların limitlerinin hesaplanması, trigonometrik fonksiyonların limiti, sonsuz limit, süreklilik, türev ve tanımı, türev uygulamaları, trigonometrik fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, ,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi, yüksek mertebeden türevler, artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minumumu, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fonksiyon: Fonksiyon tanımı, özellikleri, fonksiyon türleri, ters fonksiyon |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.29-46;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 44-71;
Balcı (2000) s. 35-44;
Kaçar, (2006), s. 93-115 |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
2 |
Fonksiyonların bileşkesi, tamdeğer fonksiyonu, işaret fonksiyonu |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.46-56;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 71-64;
Balcı (2000) s. 44-54; |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
3 |
Üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.51-56;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 71-64;
Balcı (2000) s. 44-54;
|
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
4 |
Üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.51-56;
Balcı (2000) s. 69-79.; |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
5 |
Trigonometrik fonksiyonlar, |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 56-71,
Balcı (2000) s. 54-69, |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
6 |
Trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 56-79,
Balcı (2000) s. 54-69, |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
7 |
Ters-trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.79-82,
Balcı (2000) s. 54-69, |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
8 |
Arasınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Limit: Bir değişkenli fonksiyonların limiti |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 87-120,
Balcı (2000) s. 100-110.
|
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
10 |
Ttrigonometrik fonksiyonların limiti, |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.120-128;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 145-163;
Balcı (2000) s. 105-110.
|
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
11 |
Süreklilik: Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik Sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türleri |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.131-148;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 171-189;
Balcı (2000) s. 113-123.
|
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
12 |
Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu , türev alma kuralları |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.148-170;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 191-197;
Balcı (2000) s. 123-143. |
Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği |
|
13 |
Özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) türevi |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-174;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 235-297;
Balcı (2000) s. 143-148. |
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
14 |
Özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) türevi |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-174;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 235-297;
Balcı (2000) s. 143-148.
|
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
15 |
yüksek mertebeden türevler, artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minumumu, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler |
Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-179;
Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 165-226;
|
Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mustafa Balcı (2000) Genel Matematik (Cilt I) Ankara: Balcıyayınevi.
Ekrem Kadıoğlu ve Muhammet Kamali (2005)Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları
Fikri Akdeniz , Yusuf Ünlü ve Doğan Dönmez (2007) Analize Girş (Cilt I) Adana: Nobel yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|