Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Matemetik I

Dersin Kodu : FTÖ109

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fonksiyon ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar.
Limit ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar.
Türev ve bu kavramla ilgili bilgileri uygulama düzeyinde açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, fonksiyon, limit ve türev kavramlarının geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği : Fonksiyon, ters fonksiyon, trigonometrik fonksiyon, ters trigonometrik fonksiyon, üstel fonksiyon, logaritmik fonksiyon, Limit, Limit özellikleri, fonksiyonların limitlerinin hesaplanması, trigonometrik fonksiyonların limiti, sonsuz limit, süreklilik, türev ve tanımı, türev uygulamaları, trigonometrik fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, ,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi, yüksek mertebeden türevler, artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minumumu, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fonksiyon: Fonksiyon tanımı, özellikleri, fonksiyon türleri, ters fonksiyon Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.29-46; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 44-71; Balcı (2000) s. 35-44; Kaçar, (2006), s. 93-115 Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
2 Fonksiyonların bileşkesi, tamdeğer fonksiyonu, işaret fonksiyonu Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.46-56; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 71-64; Balcı (2000) s. 44-54; Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
3 Üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.51-56; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 71-64; Balcı (2000) s. 44-54; Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
4 Üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.51-56; Balcı (2000) s. 69-79.; Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
5 Trigonometrik fonksiyonlar, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 56-71, Balcı (2000) s. 54-69, Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
6 Trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 56-79, Balcı (2000) s. 54-69, Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
7 Ters-trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.79-82, Balcı (2000) s. 54-69, Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
8 Arasınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Limit: Bir değişkenli fonksiyonların limiti Kadıoğlu ve Kamali (2005), s. 87-120, Balcı (2000) s. 100-110. Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
10 Ttrigonometrik fonksiyonların limiti, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.120-128; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 145-163; Balcı (2000) s. 105-110. Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
11 Süreklilik: Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik Sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türleri Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.131-148; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 171-189; Balcı (2000) s. 113-123. Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
12 Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu , türev alma kuralları Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.148-170; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 191-197; Balcı (2000) s. 123-143. Düz anlatım, tanımlar yoluyla öğretim ve soru cevap tekniği
13 Özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-174; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 235-297; Balcı (2000) s. 143-148. Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
14 Özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-174; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 235-297; Balcı (2000) s. 143-148. Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
15 yüksek mertebeden türevler, artan ve azalan fonksiyonlar, fonksiyonların maksimum ve minumumu, fonksiyonların bükeyliği ve türevlenebilen fonksiyonlarla ilgili bazı teoremler Kadıoğlu ve Kamali (2005), s.170-179; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. 165-226; Düz anlatım, ve soru cevap tekniği, problem çözme
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mustafa Balcı (2000) Genel Matematik (Cilt I) Ankara: Balcıyayınevi.
 Ekrem Kadıoğlu ve Muhammet Kamali (2005)Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları
 Fikri Akdeniz , Yusuf Ünlü ve Doğan Dönmez (2007) Analize Girş (Cilt I) Adana: Nobel yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 0
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4