|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
FGK309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim tarihinin önemini kavrarlar
islâmiyet öncesi Türk eğitiminin genel özelliklerini kavrarlar Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavrarlar, yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavrarlar Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavrarlar, yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavrarlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı Türk Hun Devletinde eğitimden başlayıp, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve Osmanlılarda eğitime kadar, tarih süreci içinde eğitim uygulamalarını anlayıp yorumlayabilme. Türkiye Cumhuriyetinde eğitim alanında gerçekleştirilen yenilikleri ve uygulamalrı Türk Eğitim ve Kültür Tarihi açısından açılayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi |
|
Düz anlatım, soru-cevap, Araştırma, Tartışma |
|
2 |
Türklerin İslamiyet´i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
3 |
Selçuklular ve Anadolu Beylikleri´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
4 |
Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
5 |
Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
6 |
Tanzimat Dönemi Eğitim Tarihi |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
7 |
I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
II.Meşrutiyet Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
10 |
Milli Mücadele Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
11 |
Eğitim alanında yapılan inkılaplar |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
12 |
Cumhuriyet Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
13 |
Cumhuriyet Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
14 |
Cumhuriyet Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
15 |
Cumhuriyet Dönemi´nde Eğitim |
|
Düz anlatım, soru-cevap
Araştırma, Tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AKYÜZ,Y.2008,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık,Ankara,13.Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
2 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
2 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
2 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
2 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
1 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
2 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
1 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
3 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
5 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|