|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlk.ve İnk.Tarihi I |
|
Dersin Kodu |
: |
THM101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı AbdurrahmanKÜTÜK Misafir Öğretim Elemanı AbdurrahmanKÜTÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Türk İnkılabının tarihi kökenine inenerek Atatürk İnkılaplarına sahip çıkar
2- Atatürk İlke ve İnkılaplarının hangi şartlarda oluşturulduğunu öğrenir.
3- Türk Tarihinden ve Türk Milli Mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar
4- Cumhuriyete, Laikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak bu tehditler karşısında uyanık olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk gençliğini, türk kültürünün ve milli değerlerinin bilincinde Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi olarak devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen türk devletinin ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olduğuna inanan Atatürk İlkelerini Yürekten anlayan ve içtenlikle benimseyen bu değerlerden aldığı güçle vatanına, milletine ve bayrağına yararlı olmaya çalışan bireyler olarak yetiştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cumhuriyet Öncesi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın gerekliliği |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Kitabı, ABP Yayınevi,Sayfa: 31-36 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
2 |
Türk İnkılabı öncesi gelişmeler: Avrupadaki gelişmeler; Osmanlı Devleti ve Yenilik hareketleri; Tanzimat ve Meşrutiyet denemeleri; Fikir Hareketleri |
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S. ,Sayfa: 37-86 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Osmanlı Devletini Yıkan Savaşlar; Trablusgarp, Balkan ve I.Dünya Savaşı
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S.,Sayfa: 88-106 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
4 |
Mondros Mütarekesi
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:108-112 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
5 |
Mustafa Kemal´in Samsun´a çıkışı, Amasya Genelgesi ve Kongreler
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S. , Sayfa:127-140 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
6 |
Misak-ı Milli
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:146-147 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
7 |
T.B.M.M.´nin açılışı ve Milli Mücadeleye karşı çıkan isyanlar
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:153-159 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Kuva-i Milliye Cepheleri
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:166-185 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
10 |
T.B.M.M.´nin açılışı ve Milli Mücadeleye karşı çıkan isyanlar
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:162-164 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
11 |
Düzenli ordu dönemi, İnönü Savaşları, Londra Konferansı
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:193-199 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
12 |
Sakarya Muharebesi, Büyük Taarruz
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:203-208 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
13 |
Milli Mücadele döneminde dış politika,Mudanya Ateşkes Antlaşması
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S. , Sayfa:185-188-214-216 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
14 |
Saltanatın Kaldırılması ve Lozan Barış Antlaşması
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S. , Sayfa:211-214 |
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı
|
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2006 ABP Yayınevi)
1- NUTUK
2- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II YÖK Yayınları Ankara, 1997
3- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, MEB Yayınları, Ankara 2009
4- Atatürk, Gn. Kur. ATESE Bşk.lığı Yayınları, Ankara, 1980
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
* Elde ettiği verilerin analizini yapabilme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
0 |
|
2 |
* Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanıma ve mücadele yapabilme yetisine sahip olma |
0 |
|
3 |
* Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirleyip uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine adebilme, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
5 |
* Alanında edindiği bilgi ve becerileri geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
6 |
* Sorgulayıcı ve araştırıcı olma yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
7 |
* Analitik düşünme yetkinliğinde olma |
0 |
|
8 |
*Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiye sahip olma |
0 |
|
9 |
* Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
10 |
* Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
11 |
* Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri yapabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
* Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
13 |
* Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim becerisine sahip olma |
0 |
|
14 |
* Temel düzeyde ingilizce kullanım becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
* Atatürk ilkeleri ve inkilapları konusunda bilinçli ve bilgi sahibi olma |
5 |
|
16 |
* Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulşama yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
17 |
* Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma |
0 |
|
18 |
* Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlıgı konularında yeterli bilince sahip olma |
0 |
|
19 |
*Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinliğine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|