Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Ve Teknoloji Programı Ve Planlaması

Dersin Kodu : E 216

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretim programının tanımını yapabilme
Program geliştirmenin ilkelerini açıklama
Program geliştirme sürecini açıklama
İköğretim fen ve teknoloji öğretim programının gelişimi ve bileşenlerini açıklama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı program gelişiminin temel ilkelerini anlamak ve uygulanan ilköğretim fen programının analizini yapabilmektir.

Dersin İçeriği : Program geliştirmenin temelleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : belirlenecek


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersın tanıtımı ve planlamanın yapılması Yok Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
2 Program geliştirmede temel kavramlar Demirel-1 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri Demirel-2 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
4 Eğitim programı tasarımı modelleri Program geliştirmenin planlanması Demirel-3 Demirel-4 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
5 Hedef? Hedef yazma. Demirel-5 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
6 İçerik geliştirme Demirel-5 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
7 Öğrenme yaşantıları, değerlendirme. Demirel-5 Çepni-5 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
8 VIZE Yok
9 Programın denenmesi ve değerlendirilmesi Demirel-6 Demirel-7 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
10 Fen ve Teknoloji Programının Bileşenleri Çepni-1 Çepni -2 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
11 4.-8. Sınıflar fen ve teknoloji programının analizi Çepni -3-4 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
12 Ders, günlük ve ünitelendirilmiş yıllık planlar Çepni-7 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
13 Değerlendirme Çepni-6 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
14 Fen ve teknoloji ders kaynakları Çepni-8 Çepni-9 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
15 Fen ve teknoloji ders kaynakları Çepni-8 Çepni-9 Düz anlatım, Soru Cevap, Kavram haritasi
16/17 Final Sınavı Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlköğretim Fen ve Teknoloji Müfredatı-Talim Terbiye Kurulu
 Kuramdan uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, Özcan Demirel. Pegema Yayıncılık
 Fen ve Teknoloji Programı, Salih Çepni ve Emine Çil, Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 5
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 0
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 3
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 4
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 5
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4