|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arapça |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS434 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arapça modern metinleri anlar.
Test sorularına cevap verir.
Arapça basın yayını takip eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Arapça modern metinleri okumak, anlamak.
Metinlerden sorulara cevap vermek.
YDS gibi Test sınav sorularını cevaplamak.
Medya dilini öğrenmek.
Çoktan seçmeli sorulara cevap vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli alanlarda seçilmiş Arapça modern metin okumaları.
Metinlerin analiz ve tahlili.
Basın ve yayından haber takibi.
YDS vb. testlerin çözümü |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Harfi cerlere anlam kazanan filler |
Harf-i Cerlerin kullanımı |
Sözlük tarama |
|
2 |
Harfi cerlere anlam kazanan filler |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Sözlük tarama |
|
3 |
Harfi cerlere anlam kazanan filler |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Sözlük tarama |
|
4 |
Sayılar |
Ekonomi Haberleri |
Örnekleme |
|
5 |
Günler ve aylar |
Hicri - Miladi takvim |
Tekrar |
|
6 |
Saatler |
Örnek Hava Yolları Tarifesi |
Tekrar |
|
7 |
Eş ve zıt anlamlı bazı kelimeler |
Arapça sözlükler |
Kelime ezberleme |
|
8 |
ARASINAV |
tekrar |
Test |
|
9 |
Modern metin örnekleri |
Tıp alnında Makale |
Metin anlama |
|
10 |
Metin çözümlemesi |
Eğitim alanında bir makale |
Metin anlama ve çözümleme |
|
11 |
Paragraf tamamlama |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Metin anlama |
|
12 |
Diyaloglar |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Soru-cevap |
|
13 |
Boşluk doldurma |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Boşluk doldurma |
|
14 |
Bütünlüğü bozan cümleler |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Cümle tahlili |
|
15 |
Geçmiş yılların Arapça KPDS soruları |
İlgili Arapça YDS sorularının çözümü |
Test çözümü |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
tekrar |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Arapça Modern Metin Okumaları, Hüseyin Günday, Şener Şahin, İsmail Güler;
KPDS Arapça Soru Bankası / Açıklamalı Örneklerle, İbrahim Özay;
KPDS, YDS Arapça Sınav Soruları;
KPDS (YDS) hazırlık ve test kitapları. Sözlükler, internet ve güncel gazete ve dergiler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
4 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
0 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
2 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
1 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
0 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
3 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
0 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
2 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
2 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 49 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|