|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygulamalı Balık Farmakolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF319 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ARGUN AKİF ÖZAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akuakültürde uygulanan ilaçları tanımlar Uygun ilacı ve dozu belirler. İlacı uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akuakültürde karşılaşılan balık hastalıklarının tedavileri hakkında bilgilendirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Farmakoloji ve alt bilim dallarının tanımı, balıklara ilaç ve medikament uygulama yöntemleri, ilaçların sınıflandırılması, disk difüzyon testi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Su ürünleri fakültesi derslikleri, laboratuvar ve balık üretim tesisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Farmakoloji ve alt dallarının tanıtımı ile ilaç kavramı |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
2 |
Balıklara İlaç uygulama metodları |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
3 |
İlaçlar ve balık fizyolojisi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
4 |
Doz hesaplama |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
5 |
İlaçların farmakokinetiği |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
6 |
ilaçların sınıflandırılması |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
7 |
Antibakteriyel ilaçlar |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ders notları ilgili bölümleri |
yazılı sınav |
|
9 |
Antiparatizik ilaçlar, |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
10 |
Antifungal ilaçlar |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
11 |
Balık Aşılama |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
12 |
written examBalık çiftliklerinde ilaç uygulama mevzuatları |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
13 |
Kalıntı genelgesi |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
14 |
Banyo tarzında ilaç uygulama |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
15 |
Yeme karıştırarak ilaç uygulama |
Ders konusu ile ilgili notların, makalelerin okunması ve ödev |
Görsel sunum, grup tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Treves Brown, 2003. Applied Fish Pharmacology
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
3 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
5 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
4 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
1 |
13 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|