|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akvaryum Balıkları Yetiştiriciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MAHMUT YANAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pek çok akvaryum balık türlerini ayırt eder, onların biyolojilerini bilir ve eşey ayrımlarını yapar. Bir akvaryum balığı işletmesinin yer seçimi ve planlanması konusunda doğru ve sağlıklı karar verir. Akvaryum yapımını ve düzeneğini kurmasını becerir. Su kalitesi parametreleri ve aralarındaki ilişkileri analiz eder Pek çok akvaryum balığı türünün üretimini, bakımını ve beslenmesi yapar. Balıkların taşınması ve anestezi edilmesinin üstesinden gelir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı akvaryum sistemleri ve dizaynı; su kalitesi ve kontrolü; akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınması konularında öğrencinin bilgi ve becerisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Akvaryum sistemleri ve düzenlenmesi, çevresel faktörler ve kontrolü; başta Poecillidae, Cyprinidae, Anabantidae and Cichlidae aileleri olmak üzere akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su ürünleri fakültesi derslikleri ve yetiştiricilik bölümü laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tüm dersin içeriği konusunda özet bir bilgi verilmesi
|
öğrenci ders notu ile gelir. |
düz anlatım |
|
2 |
Akvaryum balıklarının genel özellikleri, piyasa talepleri, Akvaryum balığı üretim işletmesi kurulmasında yer seçimi
|
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Cam akvaryum yapım teknikleri, beton havuzların teknik özellikleri, havalandırma ve filtrasyon
|
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, gösterim, laboratuvar |
|
4 |
Akvaryum balıklarında beslenme, yemler, canlı yemler ve bunların basit üretim teknikleri
|
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
5 |
Akvaryum sistemlerinde çevresel etmenler ve yönetimi
|
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Akvaryum sistemlerinde çevresel etmenler ve yönetimi, resürküle sistemler
|
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
7 |
Doğuran akvaryum balıkları yetiştiriciliği |
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
8 |
Ara sınav, soruların yanıtlarının tartışılması |
sınava hazırlık |
yazılı sınav, tartışma |
|
9 |
Doğuran akvaryum balıkları yetiştiriciliği |
ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
10 |
Sazangiller yetiştiriciliği |
ders notunu okuma, web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, tartışma, laboratuvar |
|
11 |
Sazangiller yetiştiriciliği
|
ders notunu okuma, web´ten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
12 |
Anabantidae ve Çöpçü balıkları yetiştiriciliği
|
ders notunu okuma, web´ten kaynak taraması ve ev ödevi haazırlığı |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
13 |
Cichlidae yetiştiriciliği
|
Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi |
düz anlatım, tartışma, gösterim, laboratuvar |
|
14 |
Balık taşımacalığı, balık kayıp ve ölüm nedenlerine yaklaşım. Yetiştiricilikte kullanılan medikamentlerin kullanım ve hesaplanma yöntemleri |
Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi |
düz anlatım, tartışma, laboratuvar |
|
15 |
Ev ödevlerinin değerlendirilmesi |
ev ödevi hazırlığı |
tartışma |
|
16/17 |
Final
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Axelrod, H.,R.,1989. Dr. Exelrod´un akvaryum balıkları atlası.
Alpbaz, A., 1992., Akvaryum balıkları üretim tekniği.
Yanar,M., 2000. "Akvaryum balıkları yetiştiriciliği" ders notu
Hawkins,A.D., 1981. Akvaryum sistemleri. Academic press
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
3 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
2 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
2 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|