Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Göl Ve Sulak Alan Yönetimi

Dersin Kodu : SUF218

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FATMA ÇEVİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Göl ve sulak alanların problemlerini bilir ve su ürünleri mühendisliği açısından çözüm bulur.
Su ürünleri mühendisliği açısından göl ve sulak alanların önemini kavrar.
Su kaynaklarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi konularını özetler
Göl ve sulak alan yönetimi için veri toplar ve kullanır.
Göl ve sulak alan yönetimi için izleme programının hazırlanmasına yardımcı olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Göl ve sulak alan ekosistemlerinde sorunların saptanması, çözüm yolları geliştirilmesi, veri elde etme, yönetim planlarının oluşturulması, paydaşların belirlenmesi, izleme ve yönetim ile ilgili bilimsel kararlar alabilmeyi öğretmektir.

Dersin İçeriği : Göl ve sulak alan ekosistemleri hakkında genel bilgi, bu ekosistemleri etkileyen iç ve dış faktörler, su bütçesi, azot ve fosfor bütçesi, trofik durumun belirlenmesi, göl ve sulak alanların problemleri ve çözüm yolları, biyomanipulasyon, göl ve sulak alanlar yönetiminin prensipleri, yönetimde yer alacak paydaşların ve görevlerin belirlenmesi, yönetim stratejileri, örnekleme çalışmaları, seçilecek parametreler ve örnekleme sıklığının belirlenmesi, yönetimde sosyo-ekonomik etkiler, izleme programları, Türkiye ve bazı ülkelerden örnek yönetim çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Göl ve sulak alan ekosistemleri hakkında genel bilgi, önemli göller ve sulakalanlarımız Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma
2 Göl ve sulak alan ekosistemini etkileyen kontrol edilebilen ve edilemeyen iç ve dış faktörler Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma
3 Göl ve sulak alanların kullanım alanları, Su bütçesi, azot ve fosfor bütçesi, trofik durumun belirlenmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma
4 Göl ve sulak alanların problemleri ve çözüm yolları Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
5 Göl ve sulak alanların problemleri ve çözüm yolları Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
6 Yönetimin prensipleri Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
7 Yönetimde yer alacak paydaşların ve görevlerin belirlenmesi Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
8 ARA SINAV Ara sınava hazırlık
9 Yönetim stratejileri Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
10 Örnekleme çalışmaları, seçilecek parametreler ve örnekleme sıklığının belirlenmesi Ödev, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, örnekleme
11 Biyomanipulasyon, Restorasyon Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
12 Yönetimde sosyo-ekonomik etkiler, İzleme programları Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
13 Koruma statüleri Ödev hazırlanması, İlgili Resmi Gazete´nin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
14 Türkiye ve bazı ülkelerden örnek yönetim çalışmaları Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
15 Türkiye ve bazı ülkelerden örnek yönetim çalışmaları Ödev hazırlanması, kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Anlatım ve tartışma, ödev sunumu
16/17 FİNAL Final sınavına hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Jørgensen, S.E., Vollenweider, R.A., (Editors) 1988. Guidelines of lake management. ILEC and UNEP
 Harper D., ( 1992) Eutrophication of Freshwaters, Chapman & Hall, London, ISBN : 0 412 32970 0
 Çevik, F., 2011. Göl ve Sulak Alan Yönetimi Ders Notları ve power point sunu
Diğer Kaynaklar  İnternet


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 5
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 5
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 5
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 5
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3