|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oseonoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. DURSUN AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okyanus ve denizleri tüm yönleriyle tanımlar. Canlıları etkileyen temel jeolojik parametreleri listeler. Calıları etkileyen temel kimyasal parametreleri açıklar. Canlıları etkileyen temel fiziksel parametreleri ayırd eder. Canlıları etkileyen temel biyolojik parametreleri tanımlar. Okyanus ve denizlerin verimliliğini etkileyen faktörleri açıklar. Denizel organizmaların bu ortamdaki fonksiyonlarını açıklar. Denizel çalışamlar için temel beceriyi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere okyanus ve denizlerin jeolojik, kimyasal, fiziksel ve biyolojik özellikleri hakkında ön bilgi sağlamak; denizel canlılar ve çevre koşulları arasındaki etkileşimlerle bu ortam oşinografisi konusunda bir temel oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okyanus ve denizlerin tanımlanması, Oşinografi kavramı ve tarihçesi, deniz ve okyanusların fiziksel, kimyasal, biyolojik ve topografik (fizyografik) özellikleri, Deniz ve okyanuslarda üretim ve üretimi etkileyen faktörler, besin zinciri ve besin ağları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Oseanografinin Bölümleri |
Oseanoloji 1-23. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
2 |
Yer Yuvarı, Okyanus ve Yaşamın Orijini |
Oseanoloji 23-44. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
3 |
Okyanus Dibinin Fizyografisi |
Oseanoloji 45-76. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
4 |
Okyanuslarda Sedimentasyon |
Oseanoloji 77-94. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
5 |
Kimyasal Oseanografi |
Oseanoloji 95-114. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
6 |
Besleyici Elementler |
Oseanoloji 114-134. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
7 |
Deniz Suyunun Asit ve Bazik Özellikleri |
Oseanoloji 134-143. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav hazırlığı |
|
|
9 |
Sinoptik Fiziksel Oseanografi |
Oseanoloji 143-179. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
10 |
T-S Diagramı, Su Tipi ve Kütlesi |
Oseanoloji 179-210. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
11 |
Dinamik Fiziksel Oseanografi |
Oseanoloji 211-228. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
12 |
Dalgalar ve Med-Cezir |
Oseanoloji 229-252. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
13 |
Deniz, Okyanus ve Organizmalar, Kısa sınav |
Oseanoloji 255-266. sayfalar okunacak, kısa sınav hazırlığı |
Düz Anlatım, kısa sınav |
|
14 |
Deniz Ekolojisi |
Oseanoloji 267-288. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
15 |
Denizlerin Organik Madde Verimi |
Oseanoloji 288-299. sayfalar okunacak |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KOCATAŞ, A., 2005. Oseanoloji. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No: 60. Ege Üniversitesi Basımevi Bornova-İzmir, 7. Baskı, 357s.
ACARA, A., 1999. Okyanuslar, Denizler ve Deniz Bilimleri, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü, ISBN-975-95307-1-6. 112s.
GELDİAY,R., KOCATAŞ, A., 1998. Deniz Biyolojisine Giriş. Ege Üniversitesi Fen Faskültesi Kitaplar Serisi No: 31. Ege Üniversitesi Basımevi Bornova-İzmir, 562s.
LALLI, C. M., PARSONS, T. R., 1993. Biological Oceanography (An Introduction). Pergamon Press, Oxford-United Kingdom, 301p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
LATIF, M.A., OGUZ, T., SUR, H.I., BESIKTEPE, S., OZSOY, E., UNLUATA, U., 2000. Oceanography of the Turkish Straits-third annual report, Volume I. Physical Oceanography of the Straits. Institute of Marine Sciences, METU, Erdemli, Icel, Turkey.
OGUZ, T., LATUN, V.S., LATIF, M.A., VLADEMIROV, V.V., SUR, H.I., MARKOV, A.A., OZSOY, E., KOTOVSHCHIKOV, B. B., EREMEEV, V. V., UNLUATA, U., 1993.
Circulation in the surface and intermediate layers of the BlackSea. Deep-Sea Research, 40: 1597-1612.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
2 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
0 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
8 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|