|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seç Ders (Su Kuşları Sürüngen Ve Memeliler) |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF227 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Omurgalı canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar Sucul omurgalı gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir Sucul kuşlar sürüngenler ve memeli grupları ayırt eder sucul omurgalıların ekonomik ve ekolojik önemini açıklar Nesli tükenmekte olan sucul omurgalı gruplarını ayırt eder,koruma ve kontrol için gerekli bilgileri sunabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sucul omurgalı canlılar hakkında temel bilgileri kazanmak ve mesleki uygulamalarında kullanabilmektir
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kordalıların genel özellikleri, sucul ortamda yaşayan Aves (kuşlar), Reptilia (sürüngenler) ve Mammalia (memeliler)’lerin genel özellikleri, biyolojileri ve sınıflandırılmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kordalıların genel özellikleri ve alt sistematik gruplar |
Powerpoint sunu 1. hafta |
Düz anlatım, sunum |
|
2 |
Vertebrata (omurgalılar) nın genel özellikleri |
Powerpoint sunu 2. hafta |
Düz anlatım, sunum |
|
3 |
Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin karakteristik özellikleri |
Powerpoint sunu 3. hafta |
Düz anlatım, sunum |
|
4 |
Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin sınıflandırılması |
Powerpoint sunu 4. hafta |
Düz anlatım, sunum |
|
5 |
Takım: Chelonia (testudines) kaplumbağalar |
Powerpoint sunu 5. hafta, ödev |
Düz anlatım, sunum, ödev sunumu |
|
6 |
Tatlısu ve Deniz kaplumbağalarının sınıflandırılması |
Powerpoint sunu 6. hafta
|
Düz anlatım, sunum |
|
7 |
Deniz kaplumbağalarının sahillerimizde yuvalama alanları ve koruma |
Powerpoint sunu 7. hafta
sunu hazırlama
kaynak okuma |
Düz anlatım, sunum tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
|
|
9 |
Takım: Crocodylia-Timsahlar |
Powerpoint sunu 8. hafta |
Düz anlatım |
|
10 |
Sınıf:Aves (kuşlar) in karakteristik özellikleri |
Powerpoint sunu 9. hafta, ödev |
Düz anlatım, sunum, ödev sunumu |
|
11 |
Kuşlarda davranış ve göç |
Powerpoint sunu 10. hafta
sunu hazırlama
kaynak okuma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
12 |
Sucul kuşların sınıflandırılması |
Powerpoint sunu 11. hafta |
Düz anlatım, sunum |
|
13 |
Sınıf: Mammalia (memeliler) nın karakteristik özellikleri |
Powerpoint sunu 12. hafta |
Düz anlatım, sunum |
|
14 |
Deniz memelileri |
Powerpoint sunu 13. hafta |
Düz anlatım, video gösterim |
|
15 |
Deniz memelileri |
Powerpoint sunu 14. hafta |
Düz anlatım, video gösterim |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Powerpoint şeklinde hazırlanmış Ders notu
Kuru, M. 1987. Omurgalı Hayvanlar. Atatürk Üniversitesi Basımevi-Erzurum
Demirsoy, A. 1992. Yaşamın temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, kuşlar ve memeliler), Cilt-III/kısım-II, hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
3 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
4 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|