Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seç Ders (Su Kuşları Sürüngen Ve Memeliler)

Dersin Kodu : SUF227

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Omurgalı canlıların sınıflandırılmasında kullanılan prensipleri genel olarak açıklar
Sucul omurgalı gruplar hakkında basit , temel biyolojik bilgiyi verir
Sucul kuşlar sürüngenler ve memeli grupları ayırt eder
sucul omurgalıların ekonomik ve ekolojik önemini açıklar
Nesli tükenmekte olan sucul omurgalı gruplarını ayırt eder,koruma ve kontrol için gerekli bilgileri sunabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sucul omurgalı canlılar hakkında temel bilgileri kazanmak ve mesleki uygulamalarında kullanabilmektir

Dersin İçeriği : Kordalıların genel özellikleri, sucul ortamda yaşayan Aves (kuşlar), Reptilia (sürüngenler) ve Mammalia (memeliler)’lerin genel özellikleri, biyolojileri ve sınıflandırılmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kordalıların genel özellikleri ve alt sistematik gruplar Powerpoint sunu 1. hafta Düz anlatım, sunum
2 Vertebrata (omurgalılar) nın genel özellikleri Powerpoint sunu 2. hafta Düz anlatım, sunum
3 Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 3. hafta Düz anlatım, sunum
4 Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin sınıflandırılması Powerpoint sunu 4. hafta Düz anlatım, sunum
5 Takım: Chelonia (testudines) kaplumbağalar Powerpoint sunu 5. hafta, ödev Düz anlatım, sunum, ödev sunumu
6 Tatlısu ve Deniz kaplumbağalarının sınıflandırılması Powerpoint sunu 6. hafta Düz anlatım, sunum
7 Deniz kaplumbağalarının sahillerimizde yuvalama alanları ve koruma Powerpoint sunu 7. hafta sunu hazırlama kaynak okuma Düz anlatım, sunum tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık
9 Takım: Crocodylia-Timsahlar Powerpoint sunu 8. hafta Düz anlatım
10 Sınıf:Aves (kuşlar) in karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 9. hafta, ödev Düz anlatım, sunum, ödev sunumu
11 Kuşlarda davranış ve göç Powerpoint sunu 10. hafta sunu hazırlama kaynak okuma Düz anlatım, sunum ve tartışma
12 Sucul kuşların sınıflandırılması Powerpoint sunu 11. hafta Düz anlatım, sunum
13 Sınıf: Mammalia (memeliler) nın karakteristik özellikleri Powerpoint sunu 12. hafta Düz anlatım, sunum
14 Deniz memelileri Powerpoint sunu 13. hafta Düz anlatım, video gösterim
15 Deniz memelileri Powerpoint sunu 14. hafta Düz anlatım, video gösterim
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Powerpoint şeklinde hazırlanmış Ders notu
 Kuru, M. 1987. Omurgalı Hayvanlar. Atatürk Üniversitesi Basımevi-Erzurum
 Demirsoy, A. 1992. Yaşamın temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, kuşlar ve memeliler), Cilt-III/kısım-II, hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 3
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 5
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 2
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 1
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3