|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayarda Veri Yapıları |
|
Dersin Kodu |
: |
MT 487 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman YOLDAŞ ERDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir ilişkisel veri tabanında tabloların oluşturulmasını öğrenir. SQL kullanarak veri tabanına veri eklemeyi, veri güncellemeyi ve bunları listelemeyi öğrenir İlişkisel bir veri tabanının oluşturulmasında kullanılan normal formları öğrenir. Küme değerli fonksiyonları, OUTER JOIN kullanarak eşleşmeyen verileri taramayı öğrenir
Saklı yordam yazmayı öğrenir. Kullanıcı tanımlı skaler veya tablo değerli fonksiyon yazmayı öğrenir. Güvenlikle ilgili dikkat edilmesi gereken temel bilgileri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ENF204 Bilgisayar Programlama MT 373 Visual Basic. Programlama
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere değişik uygulamalarda karşılarına çıkacak veri yığınlarını düzenli olarak bilgisayar ortamına aktarmayı, bu verilere erişme yöntemlerini anlatır.Değişik Veritabanı Yönetim Sistemleri bileşenlerini kullanma, verilere erişim için standart SQL cümleleri öğretilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veritabanı Nedir?, Niçin Veritabanı Kullanılır?, DBMS Bileşenleri, Veritabanı Modelleri, Çok kullanıcılı DBMS Mimarisi.
İlişkili Veritabanı Modeli Bileşenleri, Tablo,Kayıt,Alan,Index,Anahtar, Normalizasyon Kuralları, Tablolar arası ilişki çeşitleri
Aritmetik İfadeler ve Kümeleme Fonksiyonları SUM,AVG,COUNT,MAX,MIN,TOP N.
Birden fazla tablo kullanarak sorgulama, INNER JOIN, RIGHT JOIN, LEFT JOIN , UNION.
Tablo Oluşturma,Tablolarda Değişiklik Yapma , INSERT/UPDATE/DELETE |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarda Veri yapılarına giriş |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
2 |
Bir veri tabanının, tabloların oluşturulması |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
3 |
Basit SQL kullanarak veri tabanındaki bilgi girişi, güncelleme ve verilere erişim |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
4 |
Birden fazla tabloyu birleştirerek bilgilere erişim |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
5 |
Birden fazla tabloyu birleştirerek bilgilere erişim |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
6 |
Normal formlar |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
7 |
Küme değerli fonksiyonlar |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sistemde tanımlı fonksiyonlar |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
10 |
OUTER JOIN kullanımı |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
11 |
Saklı yordamlar |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
12 |
Saklı yordamlara örnekler |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
13 |
Kullanıcı tanımlı skaler ve tablo değerli fonksiyonlar |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
14 |
Güvenlik |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
15 |
Güvenlik |
Ders Notlarının ilgili kısımlarını okuma |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan derlenen ve öğrencilerin erişimine açık bir şekilde öğretim üyesinin web sayfasında bulunan ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
0 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
0 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
3 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
5 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
2 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
3 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
3 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
0 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 137 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|