|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Bitkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVİM POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su bitkisi kavramını tanımlar ve su bitkilerinin ekosistemdeki rolünü açıklar. Su bitkilerinin yapısal özelliklerini açıklar Su bitkilerinin taksonomik sınıflandırmasını yapar. Su ortamının temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar ve su bitkilerine etkileri konusunda değerlendirme yapar. Kirlilik ve diğer çevresel sorunların su bitkileri habitatlarına etkilerini yorumlar Su bitkilerinin kullanım alanlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TD 104 Türk Dili
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su bitkilerini tanıyarak ekosistemdeki rolleri ve önemlerini anlamak, çevresel sorunların su bitkisi habitatlarına etkisi hakkında temel bilgileri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste su bitkisi kavramı, su bitkisi grupları, su bitkilerinin morfolojik, anatomik ve fizyolojik özellikleri anlatılarak, gösterim ve laboratuar uygulamaları gerçekleştirilmekte, çevresel faktörlerin su bitkilerinin büyüme ve dağılımında etkileri, kirliliğin su bitkisi habitatlarına etkileri ve su bitkilerinin ekonomik kullanım alanları teorik dersler ve uygulamalı öğrenme ortamları oluşturularak öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Su bitkilerinin tanımı ve sınıflandırma yöntemleri
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım
|
|
2 |
Su bitkilerinin taksonomik sınıflandırması
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
3 |
Algler
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
Algler
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
5 |
Mantarlar, Karayosunları
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
6 |
Eğrelti otları, Tohumlu bitkiler
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
7 |
Su bitkilerinin morfolojik özellikleri
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
8 |
Ara sınav |
Arasınav için hazırlık |
yazılı sınav
|
|
9 |
Su bitkilerinin fizyolojik özellikleri
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Su bitkilerinin dağılımını etkileyen çevresel faktörler
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Su bitkilerinin dağılımını etkileyen çevresel faktörler
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
12 |
Kirlilik ve diğer çevresel faktörlerin su bitkisi habitatlarına etkileri
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
13 |
Su bitkilerinin yaşam ortamlarına göre sınıflandırılması
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
14 |
Su bitkilerinin ekolojik önemi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama |
Düz anlatım, gösterim, tartışma
|
|
15 |
Su bitkilerinin ekonomik önemi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama |
Düz anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
Final sınavı için hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
POLAT, S. POWER POİNT OLARAK SU BİTKİLERİ DERS SUNUSU
CİRİK, Ş., CİRİK, S. 1999. SU BİTKİLERİ I, DERS KİTABI, EGE ÜNİV. BASIMEVİ, İZMİR.
CİRİK, Ş., CİRİK, S., CONK-DALAY, M. 2001. SU BİTKİLERİ II, DERS KİTABI, EGE ÜNİV. BASIMEVİ, İZMİR.
HEMMİNGA, M.A. , DUARTE, C.M.1999. SEAGRASS ECOLOGY, CAMBRIDGE UNIV. PRESS, 298 p.
COOK, C.D.K.1996. AQUATIC PLANT BOOK, SPB ACAD. PUBL. 228 p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
1 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|