Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Topics İn Computer Aided Design

Dersin Kodu : MES425

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 2 Boyutlu geometrilerden sac malzemeler tasarlayabilme
Sac malzeme üzerinde değişiklik yapabilme
Serbest Yüzey olusturabilme ve üzerinde değişiklik yapabilme
3 Boyutlu geometriler oluşturabilme ve onları montaj edebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sac metal malzeme tasarımı ve üretimi, Serbest Yüzey modelleme, ve operasyonlar.

Dersin İçeriği : Sac metal malzeme tasarımına giriş Tel kafes modelleme Serbest Form modelleme, Cizim Serbest Form modelleme, Yüzey Serbest Form modelleme, Operasyonlar Top-Down Montaj modelleme Optizasyon

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Bilgisayar Lab.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sac metal malzeme tasarımına giriş Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
2 Sac metal malzeme tasarımına giriş, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
3 Sac metal malzeme tasarımına giriş, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
4 Tel kafes modelleme Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
5 Serbest Form modelleme, Cizim Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
6 Serbest Form modelleme, Cizim, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
7 Serbest Form modelleme, Yüzey Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
8 Serbest Form modelleme, Yüzey, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
9 Ara sınav Ödev ve Uygulamalar
10 Serbest Form modelleme, Operasyonlar, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
11 Serbest Form modelleme, Operasyonlar, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
12 Top-Down Assembly Design, Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
13 Top-Down Assembly Design, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
14 Top-Down Assembly Design, Uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
15 Optizasyon Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama
16/17 Optizasyon Ödev ve Uygulamalar Düz Anlatım ve Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
  Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
  Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
  Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
  CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
  Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 4 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 2
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4