|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computational Fluid Dynamics |
|
Dersin Kodu |
: |
MES421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
FLUENT paket programını makine mühendisliği uygulamalarında kullanabilecek bilgiye sahip olur Akışkanlar mekaniğinin endüstriyel uygulamalarına vakıf olur Akışkanlar mekaniğinin önemini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makine Mühendisliği uygulamalarında FLUENT paket programının öneminin kavranması |
|
Dersin İçeriği |
: |
CFD´ye giriş. Korunum yasalarının akışa uygulanması ve sınır şartları. Sonlu hacimler yöntemine giriş. Daimi akışta basınç-hız yönteminin çözüm algoritması. Daimi olmayan akışlara sonlu hacimler yönteminin uygulanması. Türbülans ve modellenmesi. Karmaşık geometrilere cisim uyumlu ağ yapısının uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nümerik analize giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
2 |
Korunum yasalarının akışkanlar mekaniğine uygulanması ve sınır şartları |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
3 |
Korunum yasalarının akışkanlar makaniğine uygulanması ve sınır şartları |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
4 |
Sonlu hacimler yöntemine giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
5 |
Sonlu hacimler yöntemine giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
6 |
Model oluşturma ve sınır şartlarının uygulanması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
7 |
Ağ üretimi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
8 |
Ağ üretimi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
9 |
Daimi akışlarda basınç-hız yönteminin uygulanması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
10 |
Daimi akışların çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
11 |
Ara sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı Sınav |
|
12 |
Daimi olmayan akışların çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
13 |
Türbülansa giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
14 |
Türbülanslı akışların modellenmesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
15 |
Türbülanslı akışların modellenmesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Harvard Lomax, Thomas H. Pulliam and David W. Zingg "Fundamentals of Computational Fluid Dynamics", CFD Course Notes, 1999
An Introduction to Computational Fluid Dynamics” H. K. Versteeg and W. Malalasekera, 2nd Edition, Pearson, 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|