Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Internal Combustion Engines

Dersin Kodu : MES413

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KADİR AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Benzinli motorların çalışma prensipleri, dizel motorların çalışma prensipleri, otomotiv yakıtları, termodinamik çevrimler, emme, egzoz ve silindir içi akışlar, yanma teorisi, içten yanmalı motorlarda yanmanın modellenmesi, egzoz emisyon oluşumu ve emisyon kontrol mekanizmalarının öğretilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Taşıtlarda kullanılan içten yanmalı motorların çalışma prensipleri, performans parametreleri, yakıtlar, yanma teorisi, egzoz emisyonu oluşum mekanizması ve emisyon kontrol yöntemlerinin öğrenciye öğretilmesi

Dersin İçeriği : İçten yanmalı motorların tanımı, motor dizaynı ve işletme parametreleri, temel termodinamik ve gaz dinamiği, ideal motor çevrimleri ve verimleri, yanma teorisi, motorlarda ısı transferi, enjeksiyon, soğutma, yağlama, marş, aşırı doldurma sistemleri (turboşarj ve süperşarj), yüksek hızlı dizel motorlar, içten yanmalı motorlarda yeni gelişmeler

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İçten Yanmalı Motorlara Giriş Ders notlarının 1-10. sayfaları ve 1. sunu 1. sunu kullanılarak açıklama
2 Otomotiv Yakıtları Ders notlarının 5. bölümü 26-35. sayfaları Yakıtların tanıtımı ve laboratuvarda yakıt testleri konusunda uygulama
3 Motor Performansı Ders notlarının 2. sunusu 2. sunu kullanılarak açıklama
4 Termodinamik Çevrimler Ders notlarının 11-19. sayfaları ve 3. sunu 3. sunu kullanılarak açıklama ve uygulama
5 Emme, Egzoz ve Silindir içi akışlar Ders notlarının 4. sunusu 4. sunu kullanılarak açıklama
6 Emme, Egzoz ve Silindir içi akışlar Ders notlarının 4. sunusu 4. sunu kullanılarak açıklama
7 Yanma Teorisi Ders notlarının 5. sunusu 5. sunu kullanılarak açıklama
8 Yanma Teorisi Ders notlarının 5. sunusu 5. sunu kullanılarak açıklama
9 Ara Sınav Ders notlarının 35. sayfasının ve 5. sununun sonuna kadarki bilgiler Yazılı sınav
10 Buji Ateşlemeli Motorlarda Yanma Ders notlarının 6. sunusu 6. sunu kullanılarak açıklama
11 Sıkıştırma Ateşlemeli Motorlarda Yanma Ders notlarının 6. sunusu 6. sunu kullanılarak açıklama
12 İçten Yanmalı Motorlarda Egzoz Emisyonları Ders notlarının 7. sunusu 7. sunu kullanılarak açıklama
13 Egzoz Emisyon Kontrolü Ders notlarının 7. sunusu 7. sunu kullanılarak açıklama
14 Ödevlerin tartışılması Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması Değerlendirme ve hataların izahı
15 Ödevlerin tartışılması Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması Değerlendirme ve hataların izahı
16/17 Final Sınavı Ders notları ve sunuların tamamı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dijital ortamda öğrencilere verilen ders notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4