Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Vehicle Technology

Dersin Kodu : MES412

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KADİR AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Taşıtların temel elemanları olan aktarma organları, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, fren sistemi, tekerler, klima v.b. gibi sistemleri ile bu sistemlerin çalışma prensipleri ve görevleri öğretilecek, bu sistemlerin temel dizayn yöntemlerinin kavranması sağlanacaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Taşıtların temel elemanları olan aktarma organları, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, fren sistemi, tekerler, klima v.b. gibi sistemlerin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği : Manşonlar, manuel şanzıman, tork dönüştürücüler, yarı-otomatik ve otomatik şanzıman, Pervane milleri, son sürücüler ve arka akslar. Dört çekişli sistemler. Lastikler, jantlar ve tekerlek göbeği. Süspansiyon sistemleri. Direksiyon sistemi. Hidrolik fren sistemleri. Hava ve dayanıklılık fren sistemleri. Anti-lock fren ve çekiş kontrol. Araç yapısı ve aerodinamik.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Taşıt sistematikleri ve araç gövdesi Ders notlarının 1-30. Sayfaları Taşıtların temel kavramlarının verilmesi
2 Araç gövdesi Ders notlarının 1-30. Sayfaları Taşıt gövdelerinin karşılaştırılması
3 Aktarma Organları Ders notlarının 31-57. Sayfaları Aktarma organlarının tanıtılması
4 Aktarma Organları Ders notlarının 31-57. Sayfaları Tanıtım ve Laboratuvarda gösterme
5 Direksiyon sistemleri Ders notlarının 58-65. Sayfaları Direksiyon sistemlerinin tanıtılması
6 Süspansiyon sistemleri Ders notlarının 66-80. Sayfaları Süspansiyon sistemlerinin tanıtılması
7 Fren sistemleri Ders notlarının 81-157. Sayfaları Fren sistemlerinin tanıtılması
8 Fren sistemleri Ders notlarının 81-157. Sayfaları Tanıtım ve Laboratuvarda gösterim
9 Ara Sınav Ders notlarının 157. sayfasının sonuna kadarki bilgiler Yazılı sınav
10 Tekerlekler ve Lastikler Ders notlarının 158-175. Sayfaları Teker ve lastiklerin tanıtılması
11 ESP Ders notlarının 176-192. Sayfaları Fren yardmcı sistemlerinin tanıtılması
12 Güvenlik sistemleri Ders notlarının 193-204. Sayfaları Güvenlik sistemlerinin tanıtılması
13 Klima sistemleri, Canbus ve taşıt bilgilendirme sistemleri Ders notlarının 205-216. Sayfaları Klima ve dijital veri transferinin tanıtımı
14 Ödevlerin tartışılması Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması Değerlendirme ve hataların izahı
15 Ödevlerin tartışılması Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması Değerlendirme ve hataların izahı
16/17 Final sınavı Ders notlarının 216. sayfasının sonuna kadarki bilgiler Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dijital ortamda öğrencilere verilen ders notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 3
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4