Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Projesi

Dersin Kodu : MT 481

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NAİME EKİCİ
Prof.Dr. DOĞAN DÖNMEZ
Prof.Dr. GONCA AYIK
Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK
Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT
Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELA AYDIN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİLEK KAHYALAR
Prof.Dr. HAYRULLAH AYIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞEHMUS FINDIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NAZAR ŞAHİN ÖĞÜŞLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematikteki ilginç problemleri seçer.
Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapar.
Kaynaklardaki bilgileri yazım kurallarına uygun ve doğru olarak düzenler.
Seçilen konunun uygulama alanlarını belirler.
Seçilen konunun uygulamasını yapar.
Bağımsız çalışmayı öğrenir.
Bağımsız çalışarak hazırladığı çalışmayı sunabilir.
Matematiğin farklı yönlerini keşfeder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Matematikte ileri düzeydeki lisans konularını Türkçe ve yabancı kaynakları kullanarak araştırma yapmak, matematiksel metinleri düzgün ve anlaşılır bir şekilde ifade etmeyi ve bağımsız çalışmayı öğretmek.

Dersin İçeriği : Matematiğn özel bir alanında Lisans bilgileri üzerine ayrıntılı çalışma yapmak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konu seçimi için araştırma. Kütüphane, internet ve diğer konumlardan konu araştırması Araştırma
2 Konunun belirlenmesi Çalışılacak Konunun sınırları ve kaynaklarını belirlenmesi Danışman ile birlikte çalışma
3 Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
4 Çalışma planı hazırlanması. Sonuçların sunumu Yazılı veya sözlü sunum
5 Çalışma planına uygun çalışmalar Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
6 Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Sonuçların sunumu Bağımsız çalışma
7 Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
8 Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Sonuçların sunumu Bağımsız çalışma
9 Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
10 Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Sonuçların sunumu Yazılı veya sözlü sunum
11 Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
12 Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Sonuçların sunumu Bağımsız çalışma
13 Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
14 Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Sonuçların sunumu Bağımsız çalışma
15 Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. Konunun çalışılması Bağımsız çalışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Seçilen konunun sunuma hazırlanması Sözlü sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Seçilen konu ile ilgili tüm kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 1
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 2
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 5
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 5
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 3
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 4
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 4
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 4
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 4
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 1
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4