Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MT 481 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAİME EKİCİ Prof.Dr. DOĞAN DÖNMEZ Prof.Dr. GONCA AYIK Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELA AYDIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİLEK KAHYALAR Prof.Dr. HAYRULLAH AYIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞEHMUS FINDIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. NAZAR ŞAHİN ÖĞÜŞLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematikteki ilginç problemleri seçer.
Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapar.
Kaynaklardaki bilgileri yazım kurallarına uygun ve doğru olarak düzenler. Seçilen konunun uygulama alanlarını belirler.
Seçilen konunun uygulamasını yapar.
Bağımsız çalışmayı öğrenir. Bağımsız çalışarak hazırladığı çalışmayı sunabilir.
Matematiğin farklı yönlerini keşfeder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematikte ileri düzeydeki lisans konularını Türkçe ve yabancı kaynakları kullanarak araştırma yapmak, matematiksel metinleri düzgün ve anlaşılır bir şekilde ifade etmeyi ve bağımsız çalışmayı öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Matematiğn özel bir alanında Lisans bilgileri üzerine ayrıntılı çalışma yapmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu seçimi için araştırma. |
Kütüphane, internet ve diğer konumlardan konu araştırması |
Araştırma |
|
2 |
Konunun belirlenmesi |
Çalışılacak Konunun sınırları ve kaynaklarını belirlenmesi |
Danışman ile birlikte çalışma |
|
3 |
Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
4 |
Çalışma planı hazırlanması. |
Sonuçların sunumu |
Yazılı veya sözlü sunum |
|
5 |
Çalışma planına uygun çalışmalar |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
6 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Sonuçların sunumu |
Bağımsız çalışma |
|
7 |
Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
8 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Sonuçların sunumu |
Bağımsız çalışma |
|
9 |
Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
10 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Sonuçların sunumu |
Yazılı veya sözlü sunum |
|
11 |
Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
12 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Sonuçların sunumu |
Bağımsız çalışma |
|
13 |
Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
14 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğr. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Sonuçların sunumu |
Bağımsız çalışma |
|
15 |
Çalışma planına uygun çalışmalar yapılır. |
Konunun çalışılması |
Bağımsız çalışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Seçilen konunun sunuma hazırlanması |
Sözlü sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
1 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
2 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
5 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
5 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
3 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
4 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
4 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
1 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|