|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Occupational Health And Safety |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Standart güvenlik, sağlık ve güvenlik hukukunu bilir İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kurallara ve güncel yönetmeliğe hakim olunmasının sağlanması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İş sağlığı ve güvenliği kurallarının ve ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin öneminin öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İş güvenliğinin tanımı, Kaza oluşumu, çeşitleri ve nedenleri, Meslek Hastalıkları ve korunma yolları, risk yönetimi, hareket eden insan ve araçların kazaları, İş güvenliğinde Koruyucular, İlkyardım kuralları, Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri, İş Hukuku ve yönetmelikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
2 |
GÜVENLİK VE SAĞLIK PROGRAMLARI |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
3 |
SAĞLIK VE GÜVENLİK İÇİN DÜZENLEME |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
4 |
RİSK YÖNETİMİ |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
5 |
İnsan ve taşıt hareketleri - Tehlike ve kontrolü |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
6 |
MANUEL VE MEKANİK TAŞIMA TEHLİKE VE KONTROLÜ |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
7 |
Konveyörler ve asansörler tehlike |
Ders notları ve kitabı |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURALLARI |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
10 |
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları Hakkında Yönetmelik |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
11 |
FIRINDA GÜVENLİK |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
12 |
İŞYERLERİNDE KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMANLARI KULLANIMI HAKKINDA YÖNETMELİK |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
13 |
Tamir ve bakım için güvenlik önlemleri
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
14 |
Makine Kaldırma için alınacak güvenlik Önlemleri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
15 |
İŞ EKİPMAN KULLANIMINDA SAĞLIK VE GÜVENLİK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU |
Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
işte güvenlik ve sağlığa giriş, ,Phil Hughes and Ed Ferrett, Dördüncü Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
2 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
1 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|