Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Occupational Health And Safety

Dersin Kodu : ME 406

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KADİR AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Standart güvenlik, sağlık ve güvenlik hukukunu bilir
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kurallara ve güncel yönetmeliğe hakim olunmasının sağlanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İş sağlığı ve güvenliği kurallarının ve ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin öneminin öğretilmesi.

Dersin İçeriği : İş güvenliğinin tanımı, Kaza oluşumu, çeşitleri ve nedenleri, Meslek Hastalıkları ve korunma yolları, risk yönetimi, hareket eden insan ve araçların kazaları, İş güvenliğinde Koruyucular, İlkyardım kuralları, Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri, İş Hukuku ve yönetmelikleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
2 GÜVENLİK VE SAĞLIK PROGRAMLARI Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
3 SAĞLIK VE GÜVENLİK İÇİN DÜZENLEME Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
4 RİSK YÖNETİMİ Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
5 İnsan ve taşıt hareketleri - Tehlike ve kontrolü Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
6 MANUEL VE MEKANİK TAŞIMA TEHLİKE VE KONTROLÜ Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
7 Konveyörler ve asansörler tehlike Ders notları ve kitabı Sözlü sunum
8 Ara sınav
9 İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURALLARI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
10 İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları Hakkında Yönetmelik İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
11 FIRINDA GÜVENLİK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
12 İŞYERLERİNDE KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMANLARI KULLANIMI HAKKINDA YÖNETMELİK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
13 Tamir ve bakım için güvenlik önlemleri İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
14 Makine Kaldırma için alınacak güvenlik Önlemleri İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
15 İŞ EKİPMAN KULLANIMINDA SAĞLIK VE GÜVENLİK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU Öğrenciye sözlü sunum yaptırılması
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  işte güvenlik ve sağlığa giriş, ,Phil Hughes and Ed Ferrett, Dördüncü Baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 2
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 0
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2