Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mechanical Engineering Projects Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN Prof.Dr. MELİH BAYRAMOĞLU Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ Prof.Dr. KADİR AYDIN Prof.Dr. NECDET GEREN Doç.Dr. HAKANYAVUZ Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Literatüre taraması yapmayı öğrenir
Proje üretir Sunum becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere Makine Mühendisliği alanına giren tasarımlarla ilgili olarak bilgi toplamak, araştırma yapmak ve gördükleri teorik bilgileri pratiğe aktararak pekiştirmek ve mühendislik sorunlarının çözümüyle ilgili tasarım yapmak veya tasarıma yönelik çalışma yapmak yeteneği kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir öğretim üyesinin danışmanlığında bireysel veya grup olarak makine mühendisliği ile alakalı deneysel veya teorik çalışmalar yürüterek tasarım yapmak |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
2 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
3 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
4 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
5 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
6 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
7 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
8 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
9 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
10 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
11 |
Ara sınav |
Sözlü Sunum |
Sözlü Sunum |
|
12 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
13 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
14 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
15 |
Proje konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları |
Literatür taraması |
Araştırma ve sözlü sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sözlü Sunum |
Sözlü Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|