|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Software Applications İn Mech. Eng. |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 360 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
2D geometrileri 3D geometrilere çevirebilir
Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir
3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir
Farklı birleştirme metodları ile parçaları birleştirebilir Montaj modelleri oluşturabilir 3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı
Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş
İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench
Sketch analizi, uygulamalar
Katı model çizimi, Part Design Workbench
Katı model analizi, uygulamalar
Katı model analizi, uygulamalar
Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme
Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme
Arasınav
Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench
Montaj analizi, uygulamalar
Teknik resim çizimi, drafting workbench
Teknik resim çizimi, uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Bilgisayar Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
CATIA ya giriş |
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
4 |
Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
5 |
Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
6 |
Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
7 |
Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
8 |
Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
9 |
Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
10 |
Ara Sınav |
|
|
|
11 |
Assembly workbench: Amaçlar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
12 |
Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
13 |
Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
14 |
Drafting workbench: Giriş |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
15 |
Drafting workbench:: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
16/17 |
Drafting workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar |
Ödev ve projeler |
Düz anlatım, tartışma, Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
1 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
2 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|