Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Software Applications İn Mech. Eng.

Dersin Kodu : ME 360

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 2D geometrileri 3D geometrilere çevirebilir
Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir

3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir
Farklı birleştirme metodları ile parçaları birleştirebilir
Montaj modelleri oluşturabilir
3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak

Dersin İçeriği : Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Bilgisayar Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 CATIA ya giriş Düz anlatım, tartışma
2 Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma
3 Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
4 Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
5 Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. Sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
6 Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
7 Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
8 Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
9 Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
10 Ara Sınav
11 Assembly workbench: Amaçlar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
12 Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
13 Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
14 Drafting workbench: Giriş Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
15 Drafting workbench:: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama
16/17 Drafting workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar Ödev ve projeler Düz anlatım, tartışma, Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
  Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
 Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
  CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
  Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Diğer Kaynaklar  Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 2
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 119
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.76
Dersin AKTS Kredisi: 5