|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heat Transfer Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 354 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARİF ÖZBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Serbest ve zorlanmış konveksiyonla ısı transferi temel kuramlarını bilme; 2) yoğuşma ve kaynama ile ısı transferi temel kuramlarını bilme; 3) radyasyonla ısı transferi temel kuramlarını bilme; 4) kütle transferi temel kuramlarını bilme; 5) Çeşitli şekilllerde ısı transferi olan makinelerin (ısı eşanjörleri vs.) tasarımlarını yapabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri konveksiyonla ısı transferi, yoğuşma, kaynama, radyasyonla ısı transferi ile eşanjörler ve kütle transferi konularında bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Boyutsuz sayılar, zorlanmış konveksiyon, serbest konveksiyon, yoğuşma, kaynama, radyasyonla ısı transferi, ısı değiştiricileri, kütle transferi |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konveksiyonla ısı transferinde diferansiyel denklem ve boyutsuz sayılar
|
Ders Kitabı "Bölüm 8" |
Derste anlatım
|
|
2 |
Kanallarda laminar akışta ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 9" |
Derste anlatım
|
|
3 |
Kanallarda türbülanslı akışta ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 9" |
Derste anlatım
|
|
4 |
Cisimler etrafındaki akışta konveksiyonla ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 10" |
Derste anlatım
|
|
5 |
Levha, silindir ve kürede serbest konveksiyonla ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 10" |
Derste anlatım
|
|
6 |
Diğer cisimler etrafında ve düşey kanallarda serbest konveksiyonla ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 11" |
Derste anlatım
|
|
7 |
Yoğuşma ile ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 12" |
Derste anlatım
|
|
8 |
Kaynama ile ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 13" |
Derste anlatım
|
|
9 |
Ara Sınav
|
|
|
|
10 |
Işıma ile ısı transferi ve ışıma ve konveksiyonla ısı transferinin beraberce görülmesi
|
Ders Kitabı "Bölüm 14" |
Derste anlatım
|
|
11 |
Gaz ve buharlarda ışıma ile ısı transferi
|
Ders Kitabı "Bölüm 14" |
Derste anlatım
|
|
12 |
Isı eşanjörlerinin sınıflandırılması
|
Ders Kitabı "Bölüm 15" |
Derste anlatım
|
|
13 |
Isı eşanjörlerinin hesaplanması
|
Ders Kitabı "Bölüm 15" |
Derste anlatım
|
|
14 |
Kütle transferi, Fick kanunu
|
Ders Kitabı "Bölüm 16" |
Derste anlatım
|
|
15 |
Absorpsiyon, adsorpsiyon ve desorpsiyonla kütle transferi |
Ders Kitabı "Bölüm 16" |
Derste anlatım
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Tuncay YILMAZ, Teorik ve Uygulamalı Isı Transferi, Papatya Yayıncılık, 1999.
Isı transferine giriş 6. Basım, Yazarlar: Theodore L. Bergman, Adrienne S. Lavine, Frank P. Incropera, Davıd P. Dewitt, Copyright © 2011, by John Wiley & Sons, Inc.
Isı ve Kütle Transferi Pratik Bir Yaklaşım,Yazar: Yunus A. ÇENGEL,Çeviri Editörü:Vedat TANYILDIZI, Basım Evi: İZMİR Güven Kitabevi , ikinci baskıdan çeviri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 125 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|