Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dynamics Of Machinery

Dersin Kodu : ME 350

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makina Tasarımı-Makina Dinamiği İlişkisini açıklamak; Makinaların Dışardan Etkiyen Kuvvetlerle Etkileşim ilişkilerini kavramak;
Mekanik Sistemlerin Statik-Dinamik-Sürtünme Kuvvet Analizlerini Yapmak; Dönel ve Gidip gelen Kütlelerin Dengelemesini Öğrenmek; Özel Makina Parçalarının Tasarımını Yapmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makina tasarımının ikinci aşaması olan kuvvet çalışmasında dış kuvvetlerin makina yapısı üzerindeki etkilerinin analizi ve sentezi konularında gerekli temel teknik bilgiyi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Makina tasarımı makina dinamiği ilişkileri; Temel kavramlar; Basit-Bileşik makinalarda statik kuvvet analizi; Sürtünme Kuvvetleri; Dinamik kuvvet analizi; Makinaların birleşik statik-dinamik kuvvet analizleri; Kütle-eşdeğer kütle sistemleri; Dengeleme kavramları; Tek ve çok düzlemde dönen kütlelerin dengelenmesi; Statik-dinamik dengeleme makinaları; Gidip-gelen kütlelerin dengelenmesi; Çok silindirli sıralı motorlar; Volan inceleme ve tasarımı

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makina Dinamiği´ne Giriş Ders Kitabının Giriş Bölümü Sistematik planlama.
2 Temel Kavramlar Ders Kitabının İkinci Bölümü s.6-16 Kuramsal Bilgilendirme.
3 Basit-Bileşik Makinalarda Statik Kuvvet Analizi Ders Kitabının İkinci Bölümü s.17-31 Analiz Teknikleri
4 Sürtünme Kuvvetleri Ders Kitabının İkinci Bölümü s.32-53 Örneklerle tekniğin açıklaması
5 Makinalarda Dinamik Kuvvet Analizi Ders KitabınınÜçüncüBölümü s.54-64 Kuramsal Bilgilendirme.
6 MakinalardaBirleşik Statik- Dinamik Kuvvet Analizi Ders KitabınınÜçüncüBölümü s65-82 Problem Çözme.
7 Kütle-Eşdeğer Kütle Sistemleri Ders KitabınınÜçüncüBölümü s82-105 Örneklerle tekniğin açıklanması
8 Arasınav
9 Özel Makine Parçalarının İncelenmesi Ders Kitabının Altıncı Bölümüs180-187 Problem Çözme.
10 Volan İnceleme ve Tasarımı Ders KitabınınAltıncı Bölümüs173-179 Örneklerle açıklamalar
11 Dengeleme Kavramları Ders Kitabının4.Bölümü s106-117 Kuramsal Bilgilendirme.
12 Tek ve Çok Düzlemde Dengeleme Ders Kitabının4.Bölümü s118-131 Problem Çözme.
13 Statik-Dinamik Dengeleme Makinaları Ders Kitabının4.Bölümü s132-148 Örneklerle açıklamalar
14 Gidip-gelen Kütlelerin Dengelenmesi Ders Kitabının5.Bölümü s149-164 Kuramsal Bilgilendirme.
15 Çok Silindirli Sıralı Motorlar Ders Kitabının5.Bölümü s164-172 Örneklerle açıklamalar
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Makina Dinamiği,İ.D.Akçalı,Karahan Kitabevi,2012;Theory of Machines,Shigley,J.E.,McGraw-Hill Co.1963;Experimental Methods in Mechanical Engineering,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:5
 Kinematic Analysis and Synthesis,Kimbrell, T.,McGraw-Hill Co.;Kinematics and Dynamics of Machines,Martin,G.H.,McGraw-Hill Co.,
 Makine Mühendisliğinde Deneysel Yöntem,Akçalı,İ.D.,Ç.Ü.MACTİMARUM Yayın NO:6,1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5