Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Örme Tasarım

Dersin Kodu : TTS401

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Atkı örme makinaları ve iğne yapılarının anlaşılması
Düz örme, ribana, haroşa, lagos, interlok yapılarının anlaşılması
Renk, biçim elemanları ve örme teknik kriterleri ile örme yüzey tasarım geliştirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Örme makinaları ve elemanları hakkında genel bilgilerin verilmesi yanında, öğrencilerin teknik kriterlerle birlikte renk, iplik ve ham materyaller kullanarak örme kumaş koleksiyon geliştirmelerini sağlamak

Dersin İçeriği : Düz ters örgüler, iğne pozisyonları ve güncel trendler doğrultusunda örme yüzey koleksiyonu geliştirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tekstil atölyesi 5


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1. Giriş: Örmeciliğin tanımı, atkı ve çözgü örmeciliği, Örme makinalarında temel elemanlar, atkı örme makinalarının sınıflandırılma araştırma anlatım
2 2. Örme makinalarında iğne çeşitleri ve ilmek oluşumu, araştırma anlatım, sunum
3 Düz ve yuvarlak örme makineleri, düz örme makinelerinde tek ve çift sıra iğne (rib) ile kumaş oluşumu araştırma anlatım, sunum
4 İğne pozisyonları: askı, atlama, ilmek aktarımı, haroşa örgü oluşumu örme kumaş örnek kataloğu için araştırma anlatım, sunum
5 Yuvarlak örme makinesinde oluşan örgüler: tek yataklı (süprem, single jersey) örme kumaş örnek kataloğu için araştırma anlatım, sunum
6 Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana) örme kumaş örnek kataloğu için araştırma anlatım, sunum
7 Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana) örme kumaş örnek kataloğu için araştırma anlatım, sunum
8 vize sınavı
9 Düz örgü yapısının renkli gösterimi Ödev:Düz örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama gösterim
10 Ribana ve haroşanın renkli gösterimi Ödev: Ribana örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama gösterim
11 Askı, atlama ve ilmek aktarımının gösterimi Ödev: Haroşa örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama gösterim
12 trend tespiti, Tema seçimi, Ödev: Askı ve atlama pozisyonları ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama tartışma, gösterim
13 storyboard hazırlama ve eskiz Tema araştırması, renk skalası belirleme sınıf tartışması
14 Eskizlerin değerlendirilmesi Ödev: Temaya bağlı askı, atlama ilmek aktarma ile oluşturulmuş eskiz tartışma, değerlendirme
15 tasarım geliştirme, elde örme deneme, uygulama
16/17 Final: Sunum projelerin değerlendirilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Collezioni knit and tricot , summer 2013
 Örmecilik esasları, Fatma Çeken, DEÜ Mühendislik Fakültesi Basım Ünitesi, İzmir, 2004
Diğer Kaynaklar  moda dergileri, kumaş katalogları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 5 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 2
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 3
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 2
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 3
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 1
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 3
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 0
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 0
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 5
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 5
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 2
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 2
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 3
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 3
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 3
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 3
19 Estetik farkındalık gösterme 4
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3