|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örme Tasarım |
|
Dersin Kodu |
: |
TTS401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atkı örme makinaları ve iğne yapılarının anlaşılması Düz örme, ribana, haroşa, lagos, interlok yapılarının anlaşılması Renk, biçim elemanları ve örme teknik kriterleri ile örme yüzey tasarım geliştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Örme makinaları ve elemanları hakkında genel bilgilerin verilmesi yanında, öğrencilerin teknik kriterlerle birlikte renk, iplik ve ham materyaller kullanarak örme kumaş koleksiyon geliştirmelerini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Düz ters örgüler, iğne pozisyonları ve güncel trendler doğrultusunda örme yüzey koleksiyonu geliştirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil atölyesi 5 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1. Giriş: Örmeciliğin tanımı, atkı ve çözgü örmeciliği, Örme makinalarında temel elemanlar, atkı örme makinalarının sınıflandırılma |
araştırma |
anlatım |
|
2 |
2. Örme makinalarında iğne çeşitleri ve ilmek oluşumu,
|
araştırma |
anlatım, sunum |
|
3 |
Düz ve yuvarlak örme makineleri, düz örme makinelerinde tek ve çift sıra iğne (rib) ile kumaş oluşumu |
araştırma |
anlatım, sunum |
|
4 |
İğne pozisyonları: askı, atlama, ilmek aktarımı, haroşa örgü oluşumu |
örme kumaş örnek kataloğu için araştırma |
anlatım, sunum |
|
5 |
Yuvarlak örme makinesinde oluşan örgüler: tek yataklı (süprem, single jersey) |
örme kumaş örnek kataloğu için araştırma |
anlatım, sunum |
|
6 |
Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana) |
örme kumaş örnek kataloğu için araştırma |
anlatım, sunum |
|
7 |
Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana) |
örme kumaş örnek kataloğu için araştırma |
anlatım, sunum |
|
8 |
vize sınavı |
|
|
|
9 |
Düz örgü yapısının renkli gösterimi
|
Ödev:Düz örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama |
gösterim |
|
10 |
Ribana ve haroşanın renkli gösterimi |
Ödev: Ribana örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama |
gösterim |
|
11 |
Askı, atlama ve ilmek aktarımının gösterimi
|
Ödev: Haroşa örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama |
gösterim |
|
12 |
trend tespiti, Tema seçimi, |
Ödev: Askı ve atlama pozisyonları ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama |
tartışma, gösterim |
|
13 |
storyboard hazırlama ve eskiz |
Tema araştırması, renk skalası belirleme |
sınıf tartışması |
|
14 |
Eskizlerin değerlendirilmesi |
Ödev: Temaya bağlı askı, atlama ilmek aktarma ile oluşturulmuş eskiz |
tartışma, değerlendirme |
|
15 |
tasarım geliştirme, elde örme |
|
deneme, uygulama |
|
16/17 |
Final: Sunum |
|
projelerin değerlendirilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Collezioni knit and tricot , summer 2013
Örmecilik esasları, Fatma Çeken, DEÜ Mühendislik Fakültesi Basım Ünitesi, İzmir, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
moda dergileri, kumaş katalogları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
2 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
3 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
2 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
3 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
1 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
3 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
2 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
3 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
4 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
1 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|