|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Görsel Dil 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 113 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZLEM USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel bilgi ve becerileri değerlendirebilmek ve görsel algılamayı düzeltebilmek. Sanata ve tasarıma bakış açılarında farkındalık yaratmak Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olma. Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilme. Sanat ve tasarım alanlarınna dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilme. Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade edebilme. Sanat eserinden haz alma. Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrama.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere görsel bilgi ve beceri kazandırmak; nokta ,çizgi,biçim,renk,doku ve ışık-gölge gibi görsel öğelerini anlatmak. Öğrencinin doğaya, insan yapımı nesnelere,tasarımlara bakışının geliştirilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel bilgi ve beceri kazandırmak.
Esas olarak nokta, çizgi, biçim, renk ve ışık-gölge gibi görsel algılama öğelerini öğretmek.
Slaytlarla desteklenmiş görsel iletişim tasarımı, görsel dilin algılanması ve değerlendirilmesi.
Öğrencinin doğaya, insan yapımı nesnelere bakışının geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
GSF Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarımın Dili ve tasarım elemanları
|
|
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, |
|
2 |
Tasarım elemanları- Nokta, Çizgi |
Nokta çalışması ile öğrenci portlerinin tasarlanması |
Anlatım-Uygulama (çizim) |
|
3 |
Tasarım elemanları- Form, Biçim (iki boyut,üç boyut,hacim) |
Nokta çalışması ile öğrenci portlerinin tasarlanması |
Anlatım-Uygulama (çizim) |
|
4 |
Tasarım elemanları- Alan (derinlik,arka plan) |
Nokta ödevlerinin teslimi
Kolaj tekniği ile derinlik konulu ödev; |
Anlatım-Gözlem-Uygulama (çizim), bireysel eleştri |
|
5 |
Tasarım elemanları- Hareket |
Kolaj tekniği ile derinlik konulu ödev; |
Anlatım-Gözlem-Uygulama (çizim), bireysel eleştri |
|
6 |
Tasarım elemanları- Doku,Düzen |
Derinlik ödevlerinin teslimi
Model üzerinde farklı dokular yaratılması |
Anlatım-Gözlem-Uygulama (çizim), bireysel eleştri |
|
7 |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
Yazılı saınav |
|
8 |
Tasarım elemanları- Renk (değer,ton,renk skalası) |
Doku ödevleri teslimi
Sıcak ve soğuk renklerle yüzey tasarlaması; |
Anlatım-Uygulama (çizim) |
|
9 |
Tasarım elemanları- Renk (Rengin psikolojik etkileri, renk düzenleri ile kompozisyon) |
Sıcak ve soğuk renklerle yüzey tasarlaması; |
Anlatım-Uygulama |
|
10 |
Tasarım ilkeleri- Denge, Ritm |
Renk ödevlerinin teslimi, |
Anlatım-Uygulama |
|
11 |
Tasarım ilkeleri- Oran, Vurgu, Bütünlük |
|
Anlatım-Uygulama |
|
12 |
Yaratıcılık ve Tasarım Süreci |
Tasarım ortamları araştırma konularının öğrencilere dağıtılması
|
Anlatım-Uygulama |
|
13 |
Tasarım Ortamları- Boya ve Boyama teknikleri (enkostik,fresk,tempera,mozaik,yağlı boya) |
Öğrencilerin araştırma yapmaları ve ödevlerinin sunumu |
Anlatım-Gözlem-Uygulama (çizim), bireysel eleştri |
|
14 |
Tasarım Ortamları- Boyama teknikleri (sulu boya,pastel,guvaş,akrilik,kolaj) |
Tasarım ortamları araştırma konularının öğrencil sunumları
|
Anlatım-Gözlem-Uygulama (çizim), bireysel eleştri |
|
15 |
Tasarım Ortamları-Tekstil, Metal, Ahşap, Seramik |
Tasarım ortamları araştırma konularının öğrencil sunumları
|
Anlatım-Gözlem-Uygulama (çizim), bireysel eleştri |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÜNGÖR, İ. Hulusi. 2005. Temel Tasar. ISBN : 9799750050403. İstanbul.
GÖKAYDIN, Nevide. 2010. Temel Sanat Eğitimi. Moss Yayınları. ISBN : 9786054368518. İstanbul.
TANSUĞ, Sezer. 1988. Sanatın Görsel Dili. Remzi Kitabevi. ISBN: 975-14-0076-7. İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
3 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
2 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
4 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
0 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
0 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
0 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
4 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
3 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
4 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
4 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
0 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
3 |
9 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|