|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Psikoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
TİK 421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SABİTAKBAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sosyal Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde öğrenebilir. Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler. Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte sosyal olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişebilir ve gelişebilir. Öğrendiği bilgileri kişiler arası iletişimini güçlendirmek için kullanabilir. Eğitim alanı olan tiyatro sanatı ve oyunları içerisinde yeralan psikolojik karakterleri ve bu karakterlerin gelişimini daha iyi tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders sosyal psikolojinin tanımı, araştırma alanları, insan davranışının sosyal ve kültürel boyutu, insanların değerleri, inançları, tutumları kuramlara odaklanmaktadır. Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin öğrencilere tanıtılmasıdır. Ders, sosyal psikolojinin tanım(ları), yöntemi ve tarihsel gelişimi ile başlayacaktır. Derste yer alacak diğer temel konular şunlardır: tutumlar ve tutum değişimi, sosyal algı, sosyal biliş, çatışma ve saldırganlık. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal psikolojinin kısa tarihi, sosyal psikolojide kuram ve araştırma yöntemleri; sosyal psikolojik kuramsal paradigmalar; sosyal algı, sosyal biliş, sosyal etki ve güç, tutum ve tutum değişimi, kişilerarası çekicilik ve yakın ilişkiler, özgeci davranış ve saldırganlık konusu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal psikoloji nedir? Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
2 |
Sosyal psikolojide kuramsal yaklaşımlar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
3 |
Sosyal psiklojide bilimsel araştırma yöntemleri. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
4 |
Komformite ve itaat |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
5 |
İtaat ve itaat hakkındaki araştırmalar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
6 |
Heyecan, Heyecanların incelenmesi |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
7 |
Birey ve grup ilşikileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
8 |
Sosyal kolaylaştırma |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
9 |
Sosyal buluşma ve grup etkileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
10 |
Bireyselliğin yitimi |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
11 |
Boşanma, nedenleri ve etkileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
12 |
Kişilerarası etki ve sosyal güç |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
13 |
Sosyal gücün temelleri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
14 |
Ara Sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
15 |
Sosyal etkinin etkileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
16 |
Gruplarda karar alma davranışı |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
17 |
Değişim ya da değişme ikilemi |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
18 |
Yalnızlık |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
19 |
Yükleme( Atıf )kuramı |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
20 |
Yüklemleme zamanları |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
21 |
Takas |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
22 |
Sözel olmayan göstergeler ve ilişkiler |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
23 |
Kişiler arası çekim |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
24 |
Bağlanma kuramı |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
25 |
Saldırganlık ve şiddetin sosyal dinamikleri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
26 |
Engellenme ve tahrik |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
27 |
Kişilik bozuklukları |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
28 |
Diğerkamlık nedir?. Diğerkamlığın Modelleri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
29 |
Sosyal etki ve yardım etme davranışı |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
30 |
Ara Sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sosyal Psikolojiye Giriş. Bilgin,N. (1995).
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi kitabevi (1991).
D.O. Sears, J.M. Carlsmith. (2003) Sosyal Psikoloji, Çev. A. Dönmez, Ankara: İmge Kitabevi.
Kağıtçıbaşı Ç.(1998) Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim yayınevi.
Allport, Floyd H. (1900). Sosyal psikoloji. Ankara : Yeryüzü Yayınevi.
Arkonaç, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
1 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
5 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
2 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
2 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
2 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
3 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|