Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Giysi Kalıpçılığı |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM467 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konfeksiyonda giysi kalıbı kavramını oluşturur bir giysi kalıbını çizebilme becerisini kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konfeksiyonda giysi kalıbı kavramını oluşturmak ve bir giysi kalıbını çizebilme becerisini kazanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konfeksiyonda Üretim Adımları. Giyim ve giysi kavramı. Ölçü türleri ve ölçü alma teknikleri. Vücut ölçüleri ile kalıp ölçüleri arasındaki ilişki. Giysi kalıbı (temel kalıp, model kalıbı, üretim kalıbı). Kalıp serilendirme teknikleri. Çeşitli giysiler için kalıp çalışmaları. Manuel kalıp hazırlama uygulamaları. Konfeksiyonda CAD ve CAM sistemleri. CAD sistemi menü özellikleri ve fonksiyonları. Konfeksiyon teknolojisinde giysi bakım talimatları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği ve CAD laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konfeksiyonda Üretim Adımları. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Giyim ve giysi kavramı. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Ölçü türleri ve ölçü alma teknikleri. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Vücut ölçüleri ile kalıp ölçüleri arasındaki ilişki. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Giysi kalıbı (temel kalıp, model kalıbı, üretim kalıbı).
Kalıp serilendirme teknikleri. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Çeşitli giysiler için kalıp çalışmaları. |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
7 |
Manuel kalıp hazırlama uygulamaları. |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
8 |
Ara sınav |
ders notları ve referans kitaplar |
yazılı |
|
9 |
Laboratuvarda kalıp uygulama |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
10 |
Konfeksiyonda CAD ve CAM sistemleri. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
CAD sistemi menü özellikleri ve fonksiyonları. Örnekler |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
12 |
CAD sistemi menü özellikleri ve fonksiyonları. Örnekler |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
13 |
CAD sistemi menü özellikleri ve fonksiyonları. Örnekler |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
14 |
CAD sistemi menü özellikleri ve fonksiyonları. Örnekler |
ders notları ve referans kitaplar |
laboratuvar |
|
15 |
Konfeksiyon teknolojisinde giysi bakım talimatları. |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
ders notları ve referans kitaplar |
yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
3 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
2 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|