Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İş Etüdü

Dersin Kodu : TEM463

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi hakkında bilgilenir
2. Metod etüdü, iş ölçümü, verimlilik çalışmalarında şema ve diyagramlar kullanır
3. Standart zaman hesaplarını öğrencilere öğretir
4. İşletmelerde verimsizlikleri tespit edip yatırım yapmadan iyileştirme yapmayı öğretir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere bir tekstil işletmesinde verimsizlikleri fark etme becerisi kazandırmak, verimsizlikleri ortadan kaldırabilecek teknikleri öğretmektir.

Dersin İçeriği : İş Etüdü hakkında temel bilgiler. Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi. İşletmelerde Verimlilikle ilgili terimler. İş etüdünün temel basamakları. Metod etüdü, örnekler. İş ölçümü. Verimlilik çalışmalarında şema ve diyagramlar kullanma. Standart zaman hesapları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Classroom in Textile Engineering Department


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği hakkında bilgi verme, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
2 İş Etüdü hakkında temel bilgiler Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
3 Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
5 İşletmelerde Verimlilikle ilgili terimler, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 İş etüdünün temel basamakları, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 İş etüdünün temel basamakları, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Ders notları ve kaynak kitaplar Yazılı sınav
9 Metod etüdü, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Metod etüdü (örnekler) Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
11 iş ölçümü Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
12 iş ölçümü Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
13 standart zaman hesapları Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 verimlilik çalışmalarında şema ve diyagramlar kullanma Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Genel Konu Tekrarı Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders notları ve kaynak kitaplar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akal Z., İş Etüdü, MPM Yayınları, Yayın no: 29, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 0
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 3
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 2
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 2
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 1
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 1
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 1
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 0
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 3
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 0
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 5
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 5
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 0
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 73
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.92
Dersin AKTS Kredisi: 3