|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İş Etüdü |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM463 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi hakkında bilgilenir 2. Metod etüdü, iş ölçümü, verimlilik çalışmalarında şema ve diyagramlar kullanır 3. Standart zaman hesaplarını öğrencilere öğretir 4. İşletmelerde verimsizlikleri tespit edip yatırım yapmadan iyileştirme yapmayı öğretir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere bir tekstil işletmesinde verimsizlikleri fark etme becerisi kazandırmak, verimsizlikleri ortadan kaldırabilecek teknikleri öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İş Etüdü hakkında temel bilgiler. Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi. İşletmelerde Verimlilikle ilgili terimler. İş etüdünün temel basamakları. Metod etüdü, örnekler. İş ölçümü. Verimlilik çalışmalarında şema ve diyagramlar kullanma. Standart zaman hesapları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Classroom in Textile Engineering Department |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği hakkında bilgi verme,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
İş Etüdü hakkında temel bilgiler
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Verimlik kavramı, İş etüdü verimlilik ilişkisi,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
İşletmelerde Verimlilikle ilgili terimler,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
İş etüdünün temel basamakları,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
İş etüdünün temel basamakları,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Metod etüdü,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Metod etüdü (örnekler)
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
iş ölçümü
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
iş ölçümü
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
standart zaman hesapları
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
verimlilik çalışmalarında şema ve diyagramlar kullanma
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Genel Konu Tekrarı |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akal Z., İş Etüdü, MPM Yayınları, Yayın no: 29, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
2 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
0 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
5 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|