|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik İngilizce 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM459 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NİHAT ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstilde Elyaf Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır Tekstilde İplik Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır Tekstilde Dokuma Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır Tekstilde Örme Bilgisi üzerine Terminoloji, Kullanımı, Anlama ve Çevirme Yetisi Kazanılır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: Elyaf Bilgisi 2. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: İplik Bilgisi 3. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: Dokuma Bilgisi 4. İngilizcede Tekstil Teknolojisi ve Bilimine Yönelik Terminolojisinin öğrenilmesi: Örme Bilgisi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tekstilde genel teknoloji. Doğal ve yapay lif bilgisi ve terminolojisi. İplik bilgisi ve terminolojisi. Dokuma ve örme bilgisi ve terminolojisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Giriş
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
2 |
Tekstil Terminolojisi: Genel
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
3 |
Tekstil Terminolojisi: Genel
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Elyaf Bilgisi ve Terminolojisi: Pamuk
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
5 |
Elyaf Bilgisi ve Terminolojisi: Pamuk
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Elyaf Bilgisi ve Terminolojisi: Keten
Elyaf Bilgisi ve Terminolojisi: Yün
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Elyaf Bilgisi ve Terminolojisi:
Yapay Lifler
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
8 |
Arasınav
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
9 |
İplik Bilgisi ve Terminolojisi:
Pamuk İplikçiliği
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
İplik Bilgisi ve Terminolojisi: Pamuk İplikçiliği
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
11 |
İplik Bilgisi ve Terminolojisi: Yün İplikçiliği
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
12 |
İplik Bilgisi ve Terminolojisi: Yapay Lif Üretimi
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Dokuma Bilgisi ve Terminolojisi
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Örme Bilgisi ve Terminolojisi |
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
Değişik kaynaklardan her dersin konusuyla alakalı tekrar çalışması yapılması tavsiye edilir. |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÇELİK N., 2012. Teknik İngilizce Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü, Adana
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel.
GOERNER D., 1986, Woven Structure and Design - Part 1: Single Cloth Construction, Wira Technology Group, Leeds (UK).
GOERNER D., 1989, Woven Structure and Design - Part 2: Compound Structures, British Textile Technology Group, Leeds (UK).
ROBINSON A.T.C. and MARKS R., 1973, Woven Cloth Construction, The Textile Institute, Manchester (UK).
MARKS R. and ROBINSON A.T.C., 1976, Principles of Weaving, The Textile Institute, Manchester (UK).
LORD P.R. and MOHAMED M.H., 1973, Weaving Conversion of Yarn to Fabric, Merrow Publishing, Watford (UK).
ORMEROD A. And SONDHELM W.S., 1995, Weaving - Technology and Operation, The Textile Institute, Manchester (UK).
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dokuma makine, mekanizma, sistem, dokuma tasarım yazılımları vs. üreticilerine ait resmi internet sayfaları - Picanol, Dornier, Sultex, Sulzer, Staubli, Van de Wilele, Panter, Vamatex, Tsaudakoma, Toyoda … vs. - GENEL, Tekstil teknolojisi ve Bilimine yönelik Populer ve bilimsel konuları ele alan basılı ve on-line dergiler, GENEL.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
3 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|