|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dokuma Kumaş Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM457 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NİHAT ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dokuma kumaş analizi uygulama bilgi ve kullanma becerisi kazanılır Analiz bilgilerinin yeniden tasarım ve üretim planlaması için kullanabilme becerisi kazanılır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dokuma kumaş analizi uygulama bilgilerinin ve gerekliliğinin anlaşılması ve fiili olarak kullanımı , Uygulamalı elde edilmiş analiz bilgilerinin yeniden tasarım ve üretim planlamasına dönüşümü |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kumaş analizi ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar.Ticari dokuma kumaşlar ; Temel dokuma yapıları. Renkli dokumalar. Krep kumaşlar ve dokuma. Dokumada pike kumaşlar. Üç iplik sistemli dokuma kumaşlar. Çift kat kumaşlar. Temel dokuma yapılarının yapısal analizi; İplik renk ve yapı analizi ve bilgisi. Mamul ve gri kumaşların ve dokuma koşullarının bilgilerinin belirlenmesi. Dokuma hesapları ve planları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kumaş analizi ve Tasarımı ile ilgili Genel Kavramlar ve Tanımlar.
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
2 |
Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar:
Basit Yapılı Temel Dokular
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
3 |
Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar:
Renkli Dokumalar
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar:
Krep Dokular
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
5 |
Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar:
Pike Dokular
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Standartlaşmış ve Ticari Önem Kazanmış Dokuma Kumaşlar:
Üç İplik Sistemli Dokular , Çift Katlı Dokular |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Basit Dokular İçin Analiz Bilgileri: Yapısal Özelliklerin Analizi
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
8 |
Arasınav
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Basit Dokular İçin Analiz Bilgileri:
Renk ve Doku Yapısının Analizi
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Basit Dokular İçin Analiz Bilgileri:
İplik Bilgilerinin Analizi
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
11 |
Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı:
Mamul Bilgileri
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
12 |
Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı:
Ham Kumaş Bilgileri
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı:
Dokuma Üretim Bilgileri
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Analiz Bilgilerinin Tasarım ve Üretim Planlaması için Kullanımı:
Raporlama,Değerlendirme |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Genel konu tekrarı
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÇELİK N., 2012. Dokuma Kumaş Analizi ve Tasarımı Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü, Adana.
BAŞER G., 2004. Dokuma Tekniği ve Sanatı - Cilt 1: Temel Dokuma Tekniği ve Kumaş Yapıları - 2.Baskı. Punto Yayıncılık, Çankaya / İzmir.
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel.
EREN R., 2009, Dokuma Hazırlık Teknolojisi, MKM Yayıncılık, Bursa.
ACUNER A., 2001, Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Mart Matbaacılık Sanatları, İstanbul.
GOERNER D., 1986, Woven Structure and Design - Part 1: Single Cloth Construction, Wira Technology Group, Leeds (UK).
GOERNER D., 1989, Woven Structure and Design - Part 2: Compound Structures, British Textile Technology Group, Leeds (UK).
ROBINSON A.T.C. and MARKS R., 1973, Woven Cloth Construction, The Textile Institute, Manchester (UK).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|