|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstilde İklimlendirme. Tekn. |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM451 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Tekstil iklimlendirmesinin gerekliliği öğrenilir. 2. Tekstil üretiminde kalite ve verim için, uygun iklimsel şartların neler olması gerektiği öğrenilir 3. Tekstil iklimlendirme sistemlerinin öğrenilerek, proses ve hammade özelliklerine göre nasıl tercih edildiği bilinir 4. Tekstil işletmelerinde yoğuşma problemi ve giderilme yöntemleri öğrenilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil üretim proseslerinde iklimlendirmenin verim ve kalite üzerine olan etkilerinin öğretilmesi ve tekstil iklimlendirme sistemlerinin tanıtılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tekstilde İklimlendirme Önemi. Tekstil Fabrikalarında İstenen Nem ve Sıcaklık Seviyeleri ve Üretime Etkileri. Klima ve İklimlendirme Teknikleri. Nemli Hava Termodinamik. Isı ve Kütle Transferi. Psychomectric Şeması. Hassas Isıtma ve Soğutma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tekstilde iklimlendirmenin önemi, gerekliliği, giriş ve tanımlar
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
2 |
Kuru termometre, yaş termometre, çiğ noktası, özgül nem, mutlak nem, bağıl nem, yoğunluk, özgül hacim, duyulur ve gizli ısı, entalpi, duyulur ısı oranı |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
3 |
Hava üzerine yapılan işlemler ve Psikrometrik diyagramda gösterimleri
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
4 |
Tekstil işletmeleri için ısı kayıp hesaplamaları, iklimsel veriler
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
5 |
Tekstil işletmeleri için ısı kazanç hesaplamaları, iklimsel veriler
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
6 |
Hava şartlandırılması ve ısı kayıp - kazançları ile ilgili örnek problemler
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
7 |
Tekstil üretimlerinde iç ortam şartlarının özellikleri, sıcaklı ve nemin önemi, yüksek nemin oluşturduğu yoğuşma, zararları ve önleme yolları
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
8 |
Arasınav
|
İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi |
Düz anlatım
|
|
9 |
Tekstil klima sistemlerinin sınıflandırılması ve çalışma prensibleri, üretim proses ve hammadesine göre tercih nedenleri
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
10 |
Tekstil klima sistemlerinin projelendirme esasları
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Yazılı Sınav |
|
11 |
Tekstil klimaları sistem ve parçalarının fonksiyonları ve çalışma özellikleri
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
12 |
Tekstil klimasında örnek uygulamalar
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
13 |
Tekstil klimasında örnek ugulamalar
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
14 |
Tekstilde işletmelerinde toz ve önlemi
|
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
15 |
Genel Konu Tekrarı |
Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması |
Düz anlatım
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
OĞULATA, R.T., İklimlendirme Tekniği ders notu, Adana, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
4 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|