Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Makine Dinamiği

Dersin Kodu : TEM322

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Makine teorisini öğrenmek.
2. Kuvvetleri tanımak ve sınıflandırmak.
3. Dengesizlik problemlerini çözebilmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makine üzerinde etkili kuvvetleri tanıtmak. Dinamik koşullar altındaki makinelerin dengeli çalışması için dinamik analiz yapabilmeyi öğretmek. Hız, ivme, atalet, moment kavramlarını yerleştirmek.

Dersin İçeriği : Temel Kavramlar. Kuvvet Analizi. Atalet Kuvveti ve Momenti. Statik Dengeleme. Dinamik Dengeleme. Eşdeğer Kütleler. Makinaların dengeleme problemlerinin çözümü Mekanik Titreşimler. Seçilmiş Tekstil Makinalarında Dinamik Analiz.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Class


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği hakkında bilgi verme, Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
2 Temel Kavramlar Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
3 Kuvvet Analizi. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Atalet Kuvveti ve Momenti. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
5 Statik Dengeleme. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Dinamik Dengeleme. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Dinamik Dengeleme. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Ders notları ve kaynak kitaplar Yazılı sınav
9 Eşdeğer Kütleler Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Eşdeğer Kütleler. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
11 Mekanik Titreşimler. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
12 Tekstil Makinalarında Dinamik Problemleri Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma
13 Seçilmiş Tekstil Makinalarında Dinamik Analiz. Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Örnek Problemler Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Konu Tekrarı Ders notları ve kaynak kitaplar Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Yarıyılsonu sınavı Ders notları ve kaynak kitaplar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Shigley, J.E., Vicker, J.J., Theory of Mechines and Mechanisms, McGraww-Hill
 Ramous, A. , Applied Kinematics, Prentice - Hall, Inc.
 Booth, J.E., Textile Mathematics, The Textile Enstitute, Manchester
 Slater, K. Textile Mechanics, Vol 1-2-3, The Textile Enstitute, Manchester
 Norton, R., Design of Machinery, McGraww-Hill


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 0
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 0
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 5
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 2
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 2
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 0
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 0
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 0
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 0
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 0
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 1
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 0
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3