|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Makine Dinamiği |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM322 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Makine teorisini öğrenmek. 2. Kuvvetleri tanımak ve sınıflandırmak. 3. Dengesizlik problemlerini çözebilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makine üzerinde etkili kuvvetleri tanıtmak. Dinamik koşullar altındaki makinelerin dengeli çalışması için dinamik analiz yapabilmeyi öğretmek. Hız, ivme, atalet, moment kavramlarını yerleştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavramlar. Kuvvet Analizi. Atalet Kuvveti ve Momenti. Statik Dengeleme. Dinamik Dengeleme. Eşdeğer Kütleler. Makinaların dengeleme problemlerinin çözümü Mekanik Titreşimler. Seçilmiş Tekstil Makinalarında Dinamik Analiz. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Class |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği hakkında bilgi verme,
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Temel Kavramlar |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Kuvvet Analizi.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Atalet Kuvveti ve Momenti.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Statik Dengeleme.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Dinamik Dengeleme.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Dinamik Dengeleme.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav
|
|
9 |
Eşdeğer Kütleler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Eşdeğer Kütleler.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
11 |
Mekanik Titreşimler.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
Tekstil Makinalarında Dinamik Problemleri
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
13 |
Seçilmiş Tekstil Makinalarında Dinamik Analiz.
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Örnek Problemler
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Konu Tekrarı
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı
|
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Shigley, J.E., Vicker, J.J., Theory of Mechines and Mechanisms, McGraww-Hill
Ramous, A. , Applied Kinematics, Prentice - Hall, Inc.
Booth, J.E., Textile Mathematics, The Textile Enstitute, Manchester
Slater, K. Textile Mechanics, Vol 1-2-3, The Textile Enstitute, Manchester
Norton, R., Design of Machinery, McGraww-Hill
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
2 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
0 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|