|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İmalat Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM320 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. İmalat teknolojileri hakkında bilgi edinir 2. İmalat teknolojilerini sınıflandırabilir. 3. Parça imalatında en ekonomik ve uygun yöntemi belirleyebilir. 4. Tekstil mühendisliği öğrencisi imalattaki teknolojik yenilik ve gelişmelerden haberdar olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil mühendisliği öğrencilerine konvansiyonel ve modern imalat yöntemleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İmalat Teknolojisine Giriş. Kaynak Teknolojisi. Oksi Asetilen Kaynağı. Gazaltı Kaynak Yöntemi. Tozaltı Kaynak Yöntemi. Özel Kaynak Yöntemleri (Elektron Kaynağı, Lazer Kaynağı, Plazma Kaynağı, Direnç Kaynağı, Sürtünme Kaynağı, Lehimleme). Metalik Malzemelerin Üretimi. Döküm Teknolojisi. Toz Metalurjisi. Talaşlı İmalat Teknolojisi. Özel imalat yöntemleri. Tekstil mühendisliği alanına uygun örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Class |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği hakkında bilgi verme,
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
İmalat Teknolojisine Giriş.
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Kaynak Teknolojisi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Kaynak Teknolojisi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Kaynak Teknolojisi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Kaynak Teknolojisi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Metal Malzemeler ve Üretim Şekilleri.
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav
|
Ders notları ve kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Metal Malzemeler ve Üretim Şekilleri.
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Metal Malzemeler ve Üretim Şekilleri.
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
11 |
Döküm Teknolojisi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
Talaşlı İmalat Teknolojisi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
13 |
Toz Metalurjisi ve Metal Dışı Malzemelerin Üretimi
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Diğer İmalat teknikleri (ileri teknoloji, özel imalat vb. gibi)
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Genel konu tekrarı
|
Ders notları ve kaynaklar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı
|
Ders notları ve kaynaklar |
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Anık, S., Dikicioğlu A., Vural M., İmal Usulleri, Birsen yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|