|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hazır Giyim Ve Konfeksiyon |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hazır giyim ve konfeksiyon hakkında genel bilgi kazanır Pastaldan paketlemeye giysi üretim işlemlerini öğrenir Giysi kalite kontrolü hakkında temel bilgileri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konfeksiyon Teknolojisi ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazanmak, konfeksiyonda üretim basamaklarını ve temel işlemleri tanıtmak, konfeksiyon teknolojisi kalite kontrolu hakkında bilgi vermek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Hazır giyim ve konfeksiyonda işlem basamakları. Pastal resmi, pastal resmi hazırlama yöntemleri. Serim yöntemleri ve serim makinaları.Kesim yöntemleri ve kesim makinaları. Dikişe hazırlık. Dikiş türleri, düz dikiş makinaları, dikiş oluşturan elemanlar. Overlok, çift iğne, zincir dikiş makinaları ve dikiş otomatları. Giysilere dikim sonrası uygulanan son işlemler. Fiksaj ve ütü bölümü, kullanılan teknolojiler. Konfeksiyonda kalite kontrolü. Seçilmiş giysilerde üretim. Altı sigma ve konfeksiyonda önemi. Konfeksiyonda paketleme ve sevkiyat
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölüm Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konfeksiyonun tanımı, tarihçesi. Ülkemizde konfeksiyonun mevcut durumu. Konfeksiyonda işlem basamakları |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Planlama ve pazarlama |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Tasarım bölümü, tasarımda kullanılan teknolojiler, beden ölçüleri, beden tanımlamaları ve kalıp ölçüleri |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Pastal resmi, pastal resmi hazırlama yöntemleri
|
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Serim yöntemleri ve serim makinaları
Kesim yöntemleri ve kesim makinaları
|
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Temel kalıp çıkarma ve kesim uygulaması
|
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Dikiş türleri, düz dikiş makinaları, dikiş oluşturan elemanlar
|
Laboratuvar
|
Laboratuvarda uygulama
|
|
8 |
Arasınav
|
ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Laboratuvarda dikiş uygulamaları
|
Laboratuvar
|
Laboratuvarda uygulama
|
|
10 |
Overlok, çift iğne, zincir dikiş makinaları ve dikiş otomatları
|
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma
|
|
11 |
Laboratuvarda dikiş uygulamaları
|
Laboratuvar
|
Laboratuvarda uygulama
|
|
12 |
Fiksaj ve ütü bölümü, kullanılan teknolojiler. Konfeksiyonda kalite kontrolü |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Altı sigma ve konfeksiyonda önemi. Altı sigma uygulamalarına örnekler |
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Konfeksiyonda paketleme ve sevkiyat
|
ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Laboratuvarda dikiş uygulamaları
|
Laboratuvar
|
Laboratuvarda uygulama
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DOBA KADEM, F., 2012. Hazır Giyim ve Konfeksiyon Ders Notları, Çukurova Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü.Adana, 250 s.
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel, Nourney, Vollmer Gmbh & Co.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
3 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
2 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|