|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Örme Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Farklı örme teknolojileri öğrenilir 2.Farklı kumaş yapıları öğrenilir ve analizi kavranır 3.Örme kumaşlarda karşılaşılan hataları tespit edilebilir 4. Üretim hesapları öğrenilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Atkılı ve çözgülü örme teknolojisi ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırmak, örme makinaları hakkında temel bilgileri vermek, makine parametrelerini tanıtmak. Temel örgüleri kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Örme kumaşın tanımı, atkılı ve çözgülü örme ürünlerin gruplandırılması, örme makinalarının sınıflandırılması.Örmede notasyon. Atkı örmeciliğinde üretim hesaplama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örmeciliğin tarihçesi, ülkemizin örmede mevcut durumu, örme kumaşın tanımı, atkılı ve çözgülü örme ürünlerin gruplandırılması, örme makinalarının sınıflandırılması |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma,gösterim
|
|
2 |
Temel örme elemanları, iğneler, iğne türüne göre ilmek oluşumları
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma,gösterim
|
|
3 |
Örmede notasyon, atkı örmecliğinde temel örgüler
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
4 |
Düz örme makinası ve yuvarlak örme makinası
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
5 |
Atkı örmeciliğinde desenlendirme teknikleri
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
6 |
Temel Örgü Türevleri: Atkı örmeciliğinde tek ve çift katlı kumaş yapıları, özel yapılar |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
7 |
Temel Örgü Türevleri: Atkı örmeciliğinde tek ve çift katlı kumaş yapıları, özel yapılar |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
8 |
Arasınav
|
|
|
|
9 |
Atkı örmeciliğinde tek katlı ve çift katlı örgüler
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
10 |
Örme kumaşlarda kalite |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
11 |
Atkı örmeciliğinde örme kumaş hataları, nedenleri, giderilebilirlikleri
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
12 |
Atkı örmeciliğinde üretim hesapları
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
13 |
Çözgü örmeciliği, ilmek oluşumları ve kavramları
|
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
14 |
Trikot ve raschel makinaları, örme elemanları. Çözgülü örmede elde edilen ürünler |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitapların okunması |
Düz anlatım, tartışma, gösterim
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MARMARALI, A., 2004. Atkı Örmeciliğine Giriş. Ege Üniversitesi Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Merkezi Yayını, Yayın No: 9, İzmir, 158 s.
ÇEKEN, F., 2004. Örmecilik Esasları. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Basım Ünitesi, İzmir, 144 s.
BAĞDATLI, N., BAĞDATLI, İ.,1999. Çözgülü Örmede Teknik Tekstiller. Ege Üniversitesi, İzmir, 31 s.
DEMİR, A., GÜNAY, M., 1999. Tekstil Teknolojisi. Şan Ofset, İstanbul, 368 s.
EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., 1996. Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel, Nourney, Vollmer Gmbh & Co.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Örme teknolojisi ile ilgili makaleler, Çeşitli firmaların katologları ve CD leri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
2 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|