Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Isı Transferi

Dersin Kodu : TEM302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Isı transfer kavramları hakkında bilgi sahibi olunur
2. Isı transfer şekillerini öğrenilir ve değişik alanlarda uygulamalı hesaplar yapılır
3. Tekstil iklimlendirme sistemleri için gerekli olan ısı kayıp ve kazancı hesaplamaları yapılır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Isı transferi hakkında temel bilgi ve kavramları kazandırmak, ısı transfer şekillerini ve mühendislik uygulamalarını öğrenmek.

Dersin İçeriği : Tanım ve Kavramlar. SI-Birimler. Isı İletimi İçin Genel Diferansiyel Denklemi. Kalıcılık için Tek Boyutlu Isı İletimi. Düzlemde Isı İletimi, Silindirik ve Küresel Duvarlar. Isı İletimli Katı Madde Oluşumlarında Isı Kalıcılığı için bir Boyutlu Isı iletim Yapıları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Isı transferi tanımı, ısı transfer şekilleri, sürekli ve zamana bağlı rejim tanımları, Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
2 Isı iletimi (kondüksiyon) -Fourier kanunu Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
3 Isı iletim katsayısı, katı, sıvı ve gazlarda ısı iletimi, sınır şartları Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
4 Sürekli rejimde ısı iletimi, düzlem, silindirik ve küresel duvarlarda ısı iletimi Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
5 Kanatçıklarda ısı iletimi, kanatçıklarda performans katsayıları Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
6 Geçici rejimde ısı iletimi Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
7 Isı iletimi ile ilgili örnek problemler Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
8 Arasınav
9 Isı taşınımı (konveksiyon) giriş, Boyutsuz sayılar, Re, Nu, Pe, Pr, Gr, St, Gz, Ra boyutsuz sayıları, Zorlanmış konveksiyon Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
10 Serbest konveksiyon, Isı taşınımı (konveksiyon) ile ilgili örnek problemler Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
11 Isı taşınımı (konveksiyon) ile ilgili örnek problemler Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
12 Isı ışınımı (radyasyonu) tanımı, tarifler ve ısı transferi Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
13 Isı ışınımı ile ilgili örnek problemler Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
14 Isı ışınımı ile ilgili örnek problemler Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
15 Genel konu tekrarı Ders notları ve referans kitapların okunması Düz anlatım
16/17 Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   OĞULATA, R.T., Isı Transferi ders notu, Adana, 2010.
  YILMAZ, T., Teorik ve uygulamalı ısı transferi, Papatya yayıncılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar  BEJAN, A., Heat transfer, John Wiley&Sons, Inc., New York,1993
  BAYAZITOĞLU, M., ÖZIŞIK, N., Elements of heat transfer, McGraw-Hill International Editions, 1988.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 2
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 2
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 4
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 3
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 3
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 1
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 1
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 1
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 3
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 0
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4