|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Visual Basic. Programlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MT 373 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel programlama kavramlarını tanıyabilme ve anlayabilme. Görsel programlama ortamını kullanabilme. Görsel programlamada şekil ve grafik oluşturabilme. Görsel programlamada menü yapılı program oluşturabilme. Görsel programlamada excel programı özelliklerini kullanabilme. Görsel programlamada veritabanı işlemleri yapabilme. Görsel programlamada veri yönetimini yapabilme. Görsel programlamda internet uygulamalarını hakkında bilgi sahibi olma. Görsel programlamda web uygulamalarını geliştirebilme. Görsel programlamada karmaşık bilgisayar programlama problemlerine sistematik yaklaşımla çözümler üretebilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Visual Basic Programlama dersinde Matematik Bölümü öğrencilerine karşılaştıkları temel matematik işlemlerinin programlama dili ile nasıl çözüleceğine yönelik yeteneklerin kazanılması amaçlamaktadır. Ders kapsamında bilgisayar programları yazma ve bu programları ve algoritmaları geliştirilmesi yeteneğinin kazandırılmasına yönelik laboratuvar uygulamaları yapılacaktır. Laboratuvar uygulamaları ile dersin teorik bölümü pratik yapılarak pekiştirilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında öğrencilere Visual Basic .NET bilgisayar programında temel kavramlar , veri yapıları ve algoritmalar, bilgisayar programlamaya giriş, temel veri giriş çıkışı, temel bileşenler, şartlı kontrol yapıları, döngü yapıları, fonksiyonlar, sınıf ve kullanıcı tanımlı veriler konuları öğretilmeye çalışılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Labortatuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarda görsel programlama ortamının tanıtıması ve bazı örnek programların incelenmesi. |
ENF 204 Bilgilerinin tekrarlanması. |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
2 |
Görsel programlama dilinin yapısı ve özelliklerinin kısaca tekrarı ve ana bileşenlerin kontrol edilmesi. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Bilgisayarda uygulama |
|
3 |
Görsel programlama dilinde olayların açıklanması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
4 |
Görsel programlamada şekil ve grafik oluşturulması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
5 |
Görsel programlamada menü yapılı program oluşturulması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
6 |
Görsel programlamada excel programı bilgilerinin kullanılması, MS Excel makrolarına giriş. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
7 |
Görsel programlamada algoritma ve akış diyagramlarının problemlerde uygulanması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Görsel programlama dilinde program çözme becerilerinin geliştirilmesi, matematik biliminde bazı problemlerin MS VB.NET uygulamaları ile çözümü. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
10 |
Görsel programlama dilinde veri yönetimi işlemlerinin anlatılması, döngülerin problemlerde kullanımı. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
11 |
Görsel programlama dilinde veritabanına girişi, MS VB.NET ile veritabanındaki kayıtların sorgulanması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
12 |
Bilgisayar ağları, sunucu istemci bilgisayar mimarisi ve nesneye yönelik görsel programlamanın açıklanması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
13 |
Görsel programlamada web sayfası hazırlanması ve HTML kodlamanın anlatılması. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
14 |
Görsel programlamada internet ve web uygulamalarının incelenmesi. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
15 |
Genel tekrar ve final sınavına hazırlık. |
Sınıf uygulamalarının tekrarı. |
Düz Anlatım, Problem Çözme, Örnek uygulamalar, Bilgisayarda proje hazırlama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Microsoft Visual Basic 6.0 ile Görsel Programlama, Prof.Dr. Hamza EROL, Nobel Kitabevi, 2009, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Adım Adım Microsoft Visual Basic 6.0 Professional, Michael Halvorson, (Çeviri: Selim GÖKSU, Editör: Selen YAĞCI), Arkadaş Yayınları, 1998, Ankara (2. Baskı).
Microsoft Visual Basic 6.0 Fundamentals, Kamran Iqbal and Tony Jamieson, T., Microsoft Press, 1999, Redmond, Washington.
Macit, İ., Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Ders Notları, Adana, 2005.
Visual Basic 6.0 ile Yazılım Geliştirme, Prof.Dr. Mithat Uysal, BETA Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1999, Cağaloğlu – İstanbul (1. Baskı).
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
0 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
0 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
3 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
4 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
5 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
2 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
1 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
3 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
2 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|