Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğrenciyi Tanıma Teknikleri

Dersin Kodu : SSÇ410

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bireysel Farklılıkları ve önemini anlatır.
Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir.
Test ve Test Dışı Teknikleri sıralar.
Vaka Kaydını kullanır.
Test ve test dışı teknikleri değerlendirir.
Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı, öğrenciyi tanımada Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar ve Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecinden yola çıkarak test dışı tekniklerin kullanılmasıdır

Dersin İçeriği : Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireyi Tanıma Kavramı ve Süreci, Test ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf Öğretmenliği Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Okuma Anlatım Soru-Cevap
2 Birey ve Bireysellik Okuma Anlatım Soru-Cevap
3 Bireysel Farklılıklar Gözlem Anlatım Soru-Cevap
4 Bireyi Tanıma Kavramı ve Süreci Okuma Anlatım Soru-Cevap
5 Test ve Test Dışı Teknikler Okuma Anlatım Soru-Cevap
6 Gözlem, Derecelendirme Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
7 Vize sınava hazırlık ev ödevi
8 Sosyometri,Kim Bu Tekniği,kime göre ben neyim? Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
9 Otobiyografi Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
10 Görüşme, Anket, Envanter,problem tarama Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
11 Psikodrama ve Sosyo-Drama Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
12 Oyun Terapisi Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
13 Testler ve Sınıflaması Okuma Anlatım Soru-Cevap
14 Yetenek ve Başarı Karşılaştırması Okuma Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
15 Final sınava hazırlık Final
16/17 Final sınava hazırlık Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yeşilyaprak, B. Eğitimde Rehberlik Hizmetleri; Ank. Nobel Yayınevi
 Başaran, İ.E. Bireyi Tanıma Teknikleri; Ank. PDREM Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 0
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 5
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 5
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 0
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 0
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 4
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 5
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 3
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 2
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 0
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 8 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3