Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyolojide Özel Konular

Dersin Kodu : FTÖ313

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilere, Biyolojinin toplum, bilim ve teknoloji açısından önemini kavratmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyolojide güncel konular ve bu konuların fen ve teknoloji eğitimi öğrencilerine anlatmak ve kavratmak.

Dersin İçeriği : Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO). Kök hücre teknolojisi. Organ nakilleri ve organ bağışının önemi. Biyolojinin toplum bilim ve teknoloji açısından önemi. İlaçların ve kozmetik ürünlerin geliştirilme süreçleri ve doğa üzerindeki etkileri. Çevreye zarar veren maddelerin ortadan kaldırılmasında mikroorganizmaların kullanılması. Hazır gıdalar, hazırlanma süreçleri ve tehlikeleri. Kimyasal maddeler (ilaçlar, boyalar, deterjanlar) ve biyolojik etkileri. Yakın çevremizdeki organizmalar (tek hücreliler, ev akarları, böcekler) ve sağlığa etkileri. Biyolojik sensörler. Genetik kopyalama. Biyolojide nanoteknolojinin kullanımı. Biyoinformatik

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1 Genetiği değiştirilmiş organizmalar Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
2 2 Kök hücre teknolojisi Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
3 3 Biyolojinin toplum bilim ve teknoloji açısından önemi Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
4 4 Mikroorganizmaların kullanılması Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
5 5 Hazır gıdalar Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
6 6 Kimyasal maddeler Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
7 7 Kimyasal maddelerin etkileri Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
8 sınav
9 9 Yakın çevremizdeki organizmalar Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
10 10 Yakın çevremizdeki organizmalar Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
11 11 Biyolojik sensörler Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
12 12 Genetik kopyalama Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
13 13 Biyolojide nanoteknolojinin kullanımı Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
14 14 Biyoinformatik Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
15 15 Biyoteknoloji Kitap kaynaklar Düz anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem.
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilge, E. (1987). Genetik. Ar Yayın Dağıtım. Oraler, G. (1990). Temel Genetik. İ.Ü. Yayınları. Kesercioğlu, T. (2003). Canlılar Bilimi. Anı Yayıncılık. Yıldırım, M., Z. (2005). Canlılar Bilimi. Lisans Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 2
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 3
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 4
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 1
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4