|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Proje 6 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM316 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN Prof.Dr. ERKİN ERTEN Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grup içinde ya da bağımsız olarak tasarım yapabilme yetkinliği edinir. Tasarımını yaptığı mimari projeyi uygun sunum tekniklerini kullanarak sunar. Tasarım evresinde bilgi toplama, analiz, sentez ve değerlendirme süreçlerini kullanır. Doğru kuramsal ve uygulama bilgisini seçer ve kullanır. Mimari tasarıma ilişkin sorunları belirler ve çözüm üretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari tasarım yapabilme beceri ve yetkinliğini kazanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tasarım problemi olarak verilen konunun uygun çözümler üretilerek çözümlenmesi. Yakın çevre ve yerleşime ilişkin konular, arazi etüdleri, plan çözümleri, kesit ve görünüş çalışmaları, mimari sunum yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
konu ve tasarım problemi belirleme |
|
anlatım, tartışma |
|
2 |
bilgi toplama aşaması /değerlendirme |
bilgi toplama |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
3 |
bilgi toplama aşaması |
bilgi toplama |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
4 |
analiz sentez değerlendirme karar verme |
analiz sentez |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
5 |
analiz sentez değerlendirme |
analiz sentez |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
6 |
analiz sentez değerlendirme |
analiz sentez |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
7 |
arasınav |
|
Çizim sınavı |
|
8 |
analiz sentez değerlendirme |
analiz sentez |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
9 |
analiz sentez değerlendirme karar verme |
analiz sentez |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
10 |
analiz sentez değerlendirme karar verme |
analiz sentez değerlendirme |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
11 |
analiz sentez değerlendirme |
analiz sentez değerlendirme |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
12 |
analiz sentez değerlendirme |
analiz sentez değerlendirme |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
13 |
analiz sentez değerlendirme karar verme |
analiz sentez değerlendirme |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
14 |
analiz sentez değerlendirme |
analiz sentez değerlendirme |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
15 |
analiz sentez değerlendirme karar verme |
analiz sentez değerlendirme |
anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme |
|
16/17 |
yılsonu sınavı |
proje sunumu hazırlama |
Jüri Değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili kitap ve döküman
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
2 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
2 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
2 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
6 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 204 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|