Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mimari Proje 6

Dersin Kodu : MIM316

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN
Prof.Dr. ERKİN ERTEN
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER
Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grup içinde ya da bağımsız olarak tasarım yapabilme yetkinliği edinir.
Tasarımını yaptığı mimari projeyi uygun sunum tekniklerini kullanarak sunar.
Tasarım evresinde bilgi toplama, analiz, sentez ve değerlendirme süreçlerini kullanır.
Doğru kuramsal ve uygulama bilgisini seçer ve kullanır.
Mimari tasarıma ilişkin sorunları belirler ve çözüm üretir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mimari tasarım yapabilme beceri ve yetkinliğini kazanmak.

Dersin İçeriği : Tasarım problemi olarak verilen konunun uygun çözümler üretilerek çözümlenmesi. Yakın çevre ve yerleşime ilişkin konular, arazi etüdleri, plan çözümleri, kesit ve görünüş çalışmaları, mimari sunum yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 konu ve tasarım problemi belirleme anlatım, tartışma
2 bilgi toplama aşaması /değerlendirme bilgi toplama anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
3 bilgi toplama aşaması bilgi toplama anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
4 analiz sentez değerlendirme karar verme analiz sentez anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
5 analiz sentez değerlendirme analiz sentez anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
6 analiz sentez değerlendirme analiz sentez anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
7 arasınav Çizim sınavı
8 analiz sentez değerlendirme analiz sentez anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
9 analiz sentez değerlendirme karar verme analiz sentez anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
10 analiz sentez değerlendirme karar verme analiz sentez değerlendirme anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
11 analiz sentez değerlendirme analiz sentez değerlendirme anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
12 analiz sentez değerlendirme analiz sentez değerlendirme anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
13 analiz sentez değerlendirme karar verme analiz sentez değerlendirme anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
14 analiz sentez değerlendirme analiz sentez değerlendirme anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
15 analiz sentez değerlendirme karar verme analiz sentez değerlendirme anlatım ,tartışma ;2 ve 3 boyutlu modelleme
16/17 yılsonu sınavı proje sunumu hazırlama Jüri Değerlendirmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili kitap ve döküman
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 5
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 5
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 2
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 5
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 1
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 2
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 5
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 5
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 6 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 204
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.16
Dersin AKTS Kredisi: 8