Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Nümerik Analiz

Dersin Kodu : MT 333

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sayısal çözümlerde hata kaynağı hakkında yorum yapabilir.
Bir fonksiyonun kök/köklerini hesaplayabilir.
Lineer denklem sistemlerinin çözümünü yapabilir.
Matris tersi bulabilir.
Determinant hesaplayabilir
Bir değişkenli fonksiyonların polinomlarla yaklaşık değerlerini hesaplayabilir (Interpolasyon).
Sayısal integral hesaplayabilir.
Yapılan hesaplamalardaki hataları inceleyebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilere çeşitli sayısal analiz yöntemlerini tanıtmak ve farklı alanlardaki matematiksel problemleri sayısal analiz yöntemleri ile çözmelerini yapmaktır.

Dersin İçeriği : Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözüm Yöntemleri ,Lineer denklem sistemleri Çözüm Yöntemleri, İnterpolasyon, Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi ek bina derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nümerik Analizin Anlamı ve Önemi, Sayı sistemleri ve hata hakkında genel bilgi Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
2 Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözümünde İkiye bölme ve Newton Yöntemleri, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
3 Lineer Olmayan Eşitliklerin Çözümünde Kirişler ve Bairstow Yöntemleri, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
4 Lineer denklem sistemleri, matris tersi ve determinantı hakkında bilgi, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
5 Lineer Eşitliklerin Çözümünde Gauss Yok Etme ve Gauss-Jordan Yöntemleri, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
6 Matris Tersinin ve Determinantının Bulunmasında Gauss Yok Etme ve Gauss-Jordan Yöntemleri, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
7 Lineer Eşitliklerin Çözümünde Gauss-Seidel Yöntemi, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
8 Ara sınav ve problem çözümü Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Yazılı sınav
9 İnterpolasyon, Doğrusal İnterpolasyon, Lagrange İnterpolasyon, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
10 Bölünmüş Farklar İnterpolasyon, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
11 İleri Farklar İnterpolasyon, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
12 Geri Farklar İnterpolasyon, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
13 Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemleri, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
14 Sayısal İntegral Hesaplama Yöntemlerinin Aralığa Uygulanması, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
15 Alıştırmalar Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
16/17 Final Sınavı Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Behiç Çağal (1989), Sayısal Analiz, Seç Yayın Dağıtım, İstanbul.
 2. Lee W. Johnson, R. Dean Riess (1982) Numerical Analysis, Addison-Wesley Publishing Company.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 0
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 0
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 4
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 0
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 3
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 5
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 0
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 5
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 3
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 0
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 0
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 119
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.76
Dersin AKTS Kredisi: 5