Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Investigating Learners in EFL Classes |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 748 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dil öğrenme hakındaki teori ve çalışmaları özetleyebilmek ve yorumlayabilmek Dil öğrenme stratejilerini tanımlayabilmek Dil sınıflarında öğrencinin öğrenmesini olumlu veya olumsuz etkileyebilecek faktörleri tanımlayıp analiz edebilmek Öğrenme alanında çalışma yapmış bilim adamları ve önemli trendler hakkında öğrencileri bilgilendirmek Bu alanda kullanılan veri toplama araçları hakkında öğrencileri teorik ve pratik olarak bilgilendirmek Bu dersi alan öğrencierin okudukları makale, çalışma ve kendilerinin yaptığı projelere eleştirel bir yaklaşım geliştirebilmelerine yardımcı olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, İngilizce sınflarındaki öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini, stillerini, dil öğrenimine ilişkin inançlarını ve dil öğrenme ortamlarını nasıl algıladıklarını araştırmayı amçlamaktadır
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenme teorileri, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, Motivasyon, Öğrenci merkezli öğrenme |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 sınıfları ve toplantı odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenme teorileri |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak
|
Düz Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Öğrenme teorileri (devam) |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Öğrenme stratejileri ve stilleri
Strateji eğitimi |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak |
öğrenci sunumu |
|
4 |
Öğretmen ve öğrenci rolleri |
Konuyla ilgili bir makale bulup onu sınıfta sunmak üzere hazırlamak |
Tartışma
grup çalışması |
|
5 |
motivasyon,
İngilzce Sınflarındaki bireysel farklılıklar
Dikkat, yaş |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak
Konuyla ilgili bir makale bulup onu sınıfta sunmak üzere hazırlamak |
Grup Çalışması |
|
6 |
otonomi
farkındalık
kendini yönlendirme |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak
Konuyla ilgili bir makale bulup onu sınıfta sunmak üzere hazırlamak |
düz anlatım
grup çalışması |
|
7 |
Konuların gözden geçirilmesi |
Öğrenciler konuları gözden geçiriler |
soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
Öğrenciler sınav için ders çalışırlar |
soru-cevap |
|
9 |
öğretmeni algılama ve kabullenme |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak |
soru-cevap
grup çalışması |
|
10 |
Öğrencinin sınıf içi olayları algılaması |
dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak |
öğrenci sunumu
düz anlatım |
|
11 |
Öğrenci merkezli öğretim
öğrencilerin dil öğrenme hakkındaki inançları |
Dersten önce ilgili bölümü okumak |
öğretmen anlatımı
soru-cevap |
|
12 |
Veri toplama araçları
Makale analizi
(proje görüşmesi) |
Konu hakkında araştırma yapmak
Proje için soru ve hipotez hazırlamak |
Grup çalışması |
|
13 |
Bir süreç olarak öğrenme
Sınıf ortamı
Öğrenci kontrolü
(proje görüşmesi) |
Dersten önce ilgili bölümü okumak
Proje için literatür taraması yapmak |
Bireysel sunum
grup çalışması |
|
14 |
Proje sunumu ve değerlendiirmesi |
Proje için uygun veri toplama yolları ve analiz tekniklerini tartışmak |
Bireysel sunum
grup çalışması |
|
15 |
Proje sunumu ve değerlendiirmesi |
Projenin sunumu için hazırlanmak
|
Bireysel sunum
grup çalışması |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
Öğrenciler sınav için hazırlanırlar |
soru-cevap |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
1 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|