Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Investigating Learners in EFL Classes

Dersin Kodu : ELT 748

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dil öğrenme hakındaki teori ve çalışmaları özetleyebilmek ve yorumlayabilmek
Dil öğrenme stratejilerini tanımlayabilmek
Dil sınıflarında öğrencinin öğrenmesini olumlu veya olumsuz etkileyebilecek faktörleri tanımlayıp analiz edebilmek
Öğrenme alanında çalışma yapmış bilim adamları ve önemli trendler hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Bu alanda kullanılan veri toplama araçları hakkında öğrencileri teorik ve pratik olarak bilgilendirmek
Bu dersi alan öğrencierin okudukları makale, çalışma ve kendilerinin yaptığı projelere eleştirel bir yaklaşım geliştirebilmelerine yardımcı olmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders, İngilizce sınflarındaki öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini, stillerini, dil öğrenimine ilişkin inançlarını ve dil öğrenme ortamlarını nasıl algıladıklarını araştırmayı amçlamaktadır

Dersin İçeriği : Öğrenme teorileri, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, Motivasyon, Öğrenci merkezli öğrenme

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 sınıfları ve toplantı odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenme teorileri dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak Düz Anlatım ve tartışma
2 Öğrenme teorileri (devam) dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak Düz anlatım ve tartışma
3 Öğrenme stratejileri ve stilleri Strateji eğitimi dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak öğrenci sunumu
4 Öğretmen ve öğrenci rolleri Konuyla ilgili bir makale bulup onu sınıfta sunmak üzere hazırlamak Tartışma grup çalışması
5 motivasyon, İngilzce Sınflarındaki bireysel farklılıklar Dikkat, yaş dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak Konuyla ilgili bir makale bulup onu sınıfta sunmak üzere hazırlamak Grup Çalışması
6 otonomi farkındalık kendini yönlendirme dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak Konuyla ilgili bir makale bulup onu sınıfta sunmak üzere hazırlamak düz anlatım grup çalışması
7 Konuların gözden geçirilmesi Öğrenciler konuları gözden geçiriler soru-cevap
8 Ara Sınav Öğrenciler sınav için ders çalışırlar soru-cevap
9 öğretmeni algılama ve kabullenme dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak soru-cevap grup çalışması
10 Öğrencinin sınıf içi olayları algılaması dersten önce ilgili konuyu araştırıp sınıfta tartışıp sunmak için hazırlanmak öğrenci sunumu düz anlatım
11 Öğrenci merkezli öğretim öğrencilerin dil öğrenme hakkındaki inançları Dersten önce ilgili bölümü okumak öğretmen anlatımı soru-cevap
12 Veri toplama araçları Makale analizi (proje görüşmesi) Konu hakkında araştırma yapmak Proje için soru ve hipotez hazırlamak Grup çalışması
13 Bir süreç olarak öğrenme Sınıf ortamı Öğrenci kontrolü (proje görüşmesi) Dersten önce ilgili bölümü okumak Proje için literatür taraması yapmak Bireysel sunum grup çalışması
14 Proje sunumu ve değerlendiirmesi Proje için uygun veri toplama yolları ve analiz tekniklerini tartışmak Bireysel sunum grup çalışması
15 Proje sunumu ve değerlendiirmesi Projenin sunumu için hazırlanmak Bireysel sunum grup çalışması
16/17 Yılsonu sınavı Öğrenciler sınav için hazırlanırlar soru-cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Boud, D,. (1994). Developing student autonomy in learning. New York: Nichols Publishing
 Chaudran, C. (1990). second language classrooms: Research on teaching and learning. CUP.
 McLaughlin, B. (1989). Theories of second language learning. London: Edward Arnold.
 Taylor, G. R. (2002). Using human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow Press.
 Williams,M.& Burden, R.L. (1997). Psychology for language teachers: a Social Constructivist approach.CUP.
 Arabski, J& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto:Multilingual Matters.
 Brown, H. D. (1987). principles of language learning and teaching. San Francisco: Prentice hall
 Dörnyei, z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 1
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 15 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6