Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : World Englishes

Dersin Kodu : ELT 746

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler kültürlerarası yeterliklerini geliştirmek için İngilizce konuşan dünyada sosyal ve kültürel bağlamda bilgilerini arttırırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ELT 700 Special Studies

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, uluslararası bir dil olarak İngilizcenin yayılmasını araştırmaktır. Dünya İngilizcelerinin dünü, bugünü ve geleceği açısından çeşitlerini tartışacağız. Özellikle İngilizcenin yayılması ve çeşitli topluluklardaki farklı kullanımları göz önünde bulundurulacaktır. Dünya İngilizcelerinin özellikleri incelemenin yanısıra, dil politikası ve planlama ile ilgili konular da dikkate alacaktır. Ayrıca, Dünya İngilizceleri çerçevesinde eğitimsel dilbilim, ortak pedagojik sorunlar ve İngilizce öğretmenlik mesleği ile ile ilgili konular ele alınacaktır. Sınıf etkinlikleri ve okuma ödevleri dilbilimle ilgili web sitelerine erişimle takviye edilecektir.

Dersin İçeriği : Uluslararası bir dil olarak İngilizcenin yayılmasını araştırmak, İngilizce dilinin dünü, bugünü ve gelecekteki çeşitleri tartışmak , Dünya İngilizleri çerçevesi içinde eğitimsel dilbilim ile ilgili konuların işlenmesi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik R1 & R2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Standardized English: the history of the earlier circles Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
2 Grammatical variation in the contemporary spoken English of England Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
3 Phonological innovation in contemporary spoken British English Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
4 The Englishes of Ireland: emergence and transportation Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
5 The development of Standard American English Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
6 The Englishes of Canada Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
7 English in Australia Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
8 Arasınav
9 The English(es) of New Zealand Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
10 The development of the English language in India Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
11 Sri Lankan Englishes Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
12 East and West African Englishes: differences and commonalities Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
13 Lingua franca English: the European context Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
14 Developmental patterns of English: similar or different? Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
15 The future of Englishes: one, many or none? Verilen konuyu okuma/ tartışma için hazırlık Ders anlatımı/sunum/tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   McArthur, Tom. 2002. The Oxford Guide to World English. Oxford: Oxford UP.
 McCrum, Robert, William Cran, and Robert McNeil. 2002. The Story of English. 3rd revised edition New York: Penguin.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 4
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 3
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 4
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 1
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 7 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6