Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Approaches to Adult Second Language Acquisition

Dersin Kodu : ELT 744

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yetiskin ikinci dil edinimi kuramları
Evrensel Dilbilgisi
Evrensel Dilbilgisine erişim savları
Kullanım tabanlı yaklaşım
Sosyo-kültürel yaklaşım
Doğuştancı yaklaşım

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencileri yetişkin ikinci dil edinimi konusunda bilgilendirmek ve alandaki kuramları onlara tanıtmaktır. Daha açık bir anlatımla, bu derste özellikle ikinci dil edinimindeki iki farklı temel kuram üzerinde durulacaktır: bunlardan ilki kullanim temelli yaklaşım olup, bu kuram dilin herhangi doğuştan gelen yetiye bağımlı olmaksızın, edinenin çevresinde kullanılan dile maruz kalmasıyla edinildiğini savunmakta; ikinci kuram ise, doğuştancı bir yaklaşımı benimsemekte ve doğüstan gelen dil yetisi aracılığıyla, dilbilgisel girdi yardımı sonucunda dilin edinimini savunmaktadır.

Dersin İçeriği : Öğrencileri yetişkin ikinci dil edinimi konusunda bilgilendirilecek ve alandaki kuramları öğretecektir.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Evrensel Dilbilgisinin temelleri Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
2 Evrensel Dilbilgisi ve İkinci Dil Edinimi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
3 Evrensel Dilbilgisine erişim savları Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
4 Aradil verisi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
5 Genel tekrar Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
6 İkinci dil ediniminde anadilin yeri Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
7 Aradil sürecine bakış Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
8 Arasınav Yok Yazılı sınav
9 Bağlamda aradil: - dilbilgisel bağlam - toplumsal bağlam - iletişim taktikleri - aradil edimbilimi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
10 Bağlamda aradil: - dilbilgisel bağlam - toplumsal bağlam - iletişim taktikleri - aradil edimbilimi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
11 Bağlamda aradil: - dilbilgisel bağlam - toplumsal bağlam - iletişim taktikleri - aradil edimbilimi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
12 Dildışı etkiler: - yaş etmeni - yetenek - güdüleme - endişe - bireysel degişkenler - öğrenme taktikleri Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
13 Dildışı etkiler: - yaş etmeni - yetenek - güdüleme - endişe - bireysel degişkenler - öğrenme taktikleri Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
14 İkinci dil edinimi çalışmasında araştırma yöntemi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
15 İkinci dil edinimi çalışmasında araştırma yöntemi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışma
16/17 Final sınavı Yok Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gass, S. M., & Selinker, L. (2008). Second language acquisition: An introductory course (3rd ed.). New York, NY: Routledge.
 Mitchell, R., & Myles, F. (2004). Second language learning theories. London: Arnold.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 24 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 24 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6