|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Approaches to Adult Second Language Acquisition |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 744 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yetiskin ikinci dil edinimi kuramları Evrensel Dilbilgisi Evrensel Dilbilgisine erişim savları Kullanım tabanlı yaklaşım Sosyo-kültürel yaklaşım Doğuştancı yaklaşım
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencileri yetişkin ikinci dil edinimi konusunda bilgilendirmek ve alandaki kuramları onlara tanıtmaktır. Daha açık bir anlatımla, bu derste özellikle ikinci dil edinimindeki iki farklı temel kuram üzerinde durulacaktır: bunlardan ilki kullanim temelli yaklaşım olup, bu kuram dilin herhangi doğuştan gelen yetiye bağımlı olmaksızın, edinenin çevresinde kullanılan dile maruz kalmasıyla edinildiğini savunmakta; ikinci kuram ise, doğuştancı bir yaklaşımı benimsemekte ve doğüstan gelen dil yetisi aracılığıyla, dilbilgisel girdi yardımı sonucunda dilin edinimini savunmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencileri yetişkin ikinci dil edinimi konusunda bilgilendirilecek ve alandaki kuramları öğretecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Evrensel Dilbilgisinin temelleri |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
2 |
Evrensel Dilbilgisi ve İkinci Dil Edinimi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
3 |
Evrensel Dilbilgisine erişim savları |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
4 |
Aradil verisi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
5 |
Genel tekrar |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
6 |
İkinci dil ediniminde anadilin yeri |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
7 |
Aradil sürecine bakış |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Yok |
Yazılı sınav |
|
9 |
Bağlamda aradil:
- dilbilgisel bağlam
- toplumsal bağlam
- iletişim taktikleri
- aradil edimbilimi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
10 |
Bağlamda aradil:
- dilbilgisel bağlam
- toplumsal bağlam
- iletişim taktikleri
- aradil edimbilimi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
11 |
Bağlamda aradil:
- dilbilgisel bağlam
- toplumsal bağlam
- iletişim taktikleri
- aradil edimbilimi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
12 |
Dildışı etkiler:
- yaş etmeni
- yetenek
- güdüleme
- endişe
- bireysel degişkenler
- öğrenme taktikleri |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
13 |
Dildışı etkiler:
- yaş etmeni
- yetenek
- güdüleme
- endişe
- bireysel degişkenler
- öğrenme taktikleri |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
14 |
İkinci dil edinimi çalışmasında araştırma yöntemi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
15 |
İkinci dil edinimi çalışmasında araştırma yöntemi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yok |
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gass, S. M., & Selinker, L. (2008). Second language acquisition: An introductory course (3rd ed.). New York, NY: Routledge.
Mitchell, R., & Myles, F. (2004). Second language learning theories. London: Arnold.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
24 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
24 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|