Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Problem Based Learning in ELT

Dersin Kodu : ELT 736

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimini bilir.
Değişik alanlarda Probleme dayalı öğrenmeyi uygular ve Probleme dayalı öğrenme programının tasarımı ve değerlendirmesini bilir.
Farklı Probleme dayalı öğrenme modellerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders, katılımcıların problem-temelli öğrenme konusunda gerekli teorik bilgileri edinmelerini ve bu konuda ders materyali geliştirmek için bilgi ve deneyim kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimi; farklı Probleme dayalı öğrenme modelleri; değişik alanlarda Probleme dayalı öğrenmenin uygulaması; Probleme dayalı öğrenmeni programının tasarımı ve değerlendirmesi; Türkiye ve diğer ülkelerde Probleme dayalı öğrenmenin uygulaması

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Bölüm toplantı odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Problem temelli öğretime genel bir bakış Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
2 Problem temelli öğretim nedir ve çeşitleri nelerdir? Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
3 Problem temelli öğretime dayalı programı ilk ve orta öğretimde hazırlama ve uygulama Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
4 Problem temelli öğretime dayalı programı ilk ve orta öğretimde hazırlama ve uygulama Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
5 Problem temelli öğretime dayalı programı yüksek öğretmde uygulama Önceden okuma ve kütüphane araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
6 Karma bir poblem temelli öğretime dayalı program Önceden okuma ve kütüphane araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
7 Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme modelinin uygulanması ile ilgili örnekler Önceden okuma ve kütüphane araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
8 İlk proje teslimi
9 Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme modelinin uygulanması ile ilgili örnekler Önceden okuma ve kütüphane araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
10 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programının değerlendirilmesi Önceden okuma ve kütüphane araştırması Karşılklı tartışma
11 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun Türkiyede uygulanması Önceden okuma ve kütüphane araştırması Karşılklı tartışma
12 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun dünyada uygulanması Önceden okuma ve kütüphane araştırması Karşılklı tartışma
13 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi Önceden okuma ve kütüphane araştırması Karşılklı tartışma
14 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi Önceden okuma ve kütüphane araştırması Karşılklı tartışma
15 Genel değerlendirme Önceden okuma ve kütüphane araştırması Karşılklı tartışma
16/17 İkinci proje teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Research and Development Society of Australasia. Boud, D. J. & Feletti, G. (1997) The Challenge of Problem-Based Learning, New York: St. Martin’s Press. Duch, B. J. & Allen D. E. (2001) The Power of Problem-Based Learning, Stylus: Sterling, VA. Huba, M. E. & Freed, J. E. (2000) Learner-Centered Assessment on College Campuses: Shifting the Focus from Teaching to Learning, Boston: Allyn and Bacon. Foster, P. (1999) “Key concepts in ELT. Task-based learning and pedagogy.” ELT Journal, Vol: 53 /1, Jan 1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 4
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 3
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 3
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 4
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6