Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Problem Based Learning in ELT |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 736 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimini bilir. Değişik alanlarda Probleme dayalı öğrenmeyi uygular ve Probleme dayalı öğrenme programının tasarımı ve değerlendirmesini bilir. Farklı Probleme dayalı öğrenme modellerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, katılımcıların problem-temelli öğrenme konusunda gerekli teorik bilgileri edinmelerini ve bu konuda ders materyali geliştirmek için bilgi ve deneyim kazanmalarını amaçlamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimi; farklı Probleme dayalı öğrenme modelleri; değişik alanlarda Probleme dayalı öğrenmenin uygulaması; Probleme dayalı öğrenmeni programının tasarımı ve değerlendirmesi; Türkiye ve diğer ülkelerde Probleme dayalı öğrenmenin uygulaması |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm toplantı odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Problem temelli öğretime genel bir bakış
|
Önceden okuma ve internet araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
2 |
Problem temelli öğretim nedir ve çeşitleri nelerdir? |
Önceden okuma ve internet araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
3 |
Problem temelli öğretime dayalı programı ilk ve orta öğretimde hazırlama ve uygulama |
Önceden okuma ve internet araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
4 |
Problem temelli öğretime dayalı programı ilk ve orta öğretimde hazırlama ve uygulama |
Önceden okuma ve internet araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
5 |
Problem temelli öğretime dayalı programı yüksek öğretmde uygulama |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
6 |
Karma bir poblem temelli öğretime dayalı program |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
7 |
Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme modelinin uygulanması ile ilgili örnekler |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
8 |
İlk proje teslimi |
|
|
|
9 |
Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme modelinin uygulanması ile ilgili örnekler |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
10 |
Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programının değerlendirilmesi |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
11 |
Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun Türkiyede uygulanması |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
12 |
Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun dünyada uygulanması |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
13 |
Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
14 |
Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Önceden okuma ve kütüphane araştırması
|
Karşılklı tartışma |
|
16/17 |
İkinci proje teslimi |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
4 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
3 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
3 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|