|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
SLA Research in Language Teaching |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 718 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonucunda öğrenciler ikinci dilin oluşturulmasında geçilen aşamaları tanımlar.
İkinci dil ednimi alanında yapılan çalısmalarda sözü gecen birtakım konular hakkında bilinç geliştirir ve fikir sahibi olur. Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Üretimsel dilbilgisi çerçevesinde arastırmalar yapanların üzerinde durduklari kuramları anlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı ikinci dil edinimi çeçevesinde uygulamalı dilbilim alanlarını incelemektir. Derinlemesine bir incelemeden ziyade bu ders ilgili alanlara aşinalık kazandırmayi hedeflemektedir. Tartışılan konular sınıf içi dile gönderimde bulunsalar bile özellikle yabanci dil öğretimi yöntemleri dersin temel amacları arasinda degildir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İkinci dil edinim kuramları, üretimsel dilbilgisi ve Ikinci dil edinimindeki rolü, yabancı dil öğretim yöntemlerinde dilbilim kuramlarınin yeri, veri toplama yöntemleri ve sayisal çözümleme |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dil bilgisi |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
2 |
Dil ve bileşenleri |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
3 |
İkinci dil edinim kuramları |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
4 |
İkinci dil edinim kuramları |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
5 |
İkinci dil edinim kuramları |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
6 |
Üretimsel Dilbilgisinin temelleri |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
7 |
Üretimsel Dilbilgisinin temelleri |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Üretimsel Dilbilgisi ve İkinci dil edinimi |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
10 |
İkinci dil ediniminde erişim savları |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
11 |
İkinci dil ediniminde erişim savları |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
12 |
Veri toplama teknikleri |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
13 |
Veri toplama teknikleri |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
14 |
Veri toplama teknikleri ve yorumlanması |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
15 |
İkinci dil edinimi ve yabancı dil öğretimi |
Okuma |
Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tekrar |
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mitchell, R., and Myles, F. (2004). Second Language Learning Theories. 2nd ed. London: Arnold.
VanPatten, B., & Williams, J. (Eds.). (2007). Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Ellis, R. 2008. The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Gass, S. and Selinker, L. 2008: Second language acquisition: an introductory course. 3rd Edition. New York: Routledge.
White, L. 2003: Second language acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
Hawkins, R. 2001: Second language syntax: a generative introduction. Malden, MA: Blackwell.
VanPatten, B. and Williams, J. 2006. Theories in second language acquisition: an introduction. London: Routledge
Lightbown, P. and Spada, N. 2006: How languages are learned. Oxford: Oxford University Press.
Sharwood Smith, M. 1994: Second language learning: theoretical foundations. London: Longman.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
4 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
2 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
3 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
2 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
24 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
24 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|