Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : SLA Research in Language Teaching

Dersin Kodu : ELT 718

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonucunda öğrenciler ikinci dilin oluşturulmasında geçilen aşamaları tanımlar.
İkinci dil ednimi alanında yapılan çalısmalarda sözü gecen birtakım konular hakkında bilinç geliştirir ve fikir sahibi olur.
Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Üretimsel dilbilgisi çerçevesinde arastırmalar yapanların üzerinde durduklari kuramları anlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı ikinci dil edinimi çeçevesinde uygulamalı dilbilim alanlarını incelemektir. Derinlemesine bir incelemeden ziyade bu ders ilgili alanlara aşinalık kazandırmayi hedeflemektedir. Tartışılan konular sınıf içi dile gönderimde bulunsalar bile özellikle yabanci dil öğretimi yöntemleri dersin temel amacları arasinda degildir.

Dersin İçeriği : İkinci dil edinim kuramları, üretimsel dilbilgisi ve Ikinci dil edinimindeki rolü, yabancı dil öğretim yöntemlerinde dilbilim kuramlarınin yeri, veri toplama yöntemleri ve sayisal çözümleme

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dil bilgisi Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
2 Dil ve bileşenleri Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
3 İkinci dil edinim kuramları Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
4 İkinci dil edinim kuramları Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
5 İkinci dil edinim kuramları Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
6 Üretimsel Dilbilgisinin temelleri Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
7 Üretimsel Dilbilgisinin temelleri Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 Üretimsel Dilbilgisi ve İkinci dil edinimi Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
10 İkinci dil ediniminde erişim savları Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
11 İkinci dil ediniminde erişim savları Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
12 Veri toplama teknikleri Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
13 Veri toplama teknikleri Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
14 Veri toplama teknikleri ve yorumlanması Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
15 İkinci dil edinimi ve yabancı dil öğretimi Okuma Ders anlatımı, soru cevap ve tartışma
16/17 Final sınavı Tekrar Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mitchell, R., and Myles, F. (2004). Second Language Learning Theories. 2nd ed. London: Arnold. VanPatten, B., & Williams, J. (Eds.). (2007). Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. Mahwah, NJ: Erlbaum.
 Ellis, R. 2008. The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
 Gass, S. and Selinker, L. 2008: Second language acquisition: an introductory course. 3rd Edition. New York: Routledge.
 White, L. 2003: Second language acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
 Hawkins, R. 2001: Second language syntax: a generative introduction. Malden, MA: Blackwell.
 VanPatten, B. and Williams, J. 2006. Theories in second language acquisition: an introduction. London: Routledge
 Lightbown, P. and Spada, N. 2006: How languages are learned. Oxford: Oxford University Press.
 Sharwood Smith, M. 1994: Second language learning: theoretical foundations. London: Longman.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 2
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 2
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 24 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 24 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6